Related Posts with Thumbnails

måndag 3 maj 2010

Inte lätt att vara Petti idag...

....för idag är jag en sån där person jag absolut inte vill vara. En sån där person som jag själv föraktar och tycker illa om men idag är jag en sån person. En bitterfitta som retar mig, irriterar mig och det kryper i kroppen på mig och folk står mig upp i halsen.

Kärringen som står på perrongen och andas in genom näsan och ut genom munnen och varje gång hon andas in så tjuter det från näsan och jag har god lust att gå fram till henne och skrika...

"MEN FÖR HELVETE TÄPP IGEN KRANEN OCH ANDAS GENOM MUNNEN!"

Ett lesbiskt par kysser varandra adjö innan den ena går på tåget och det retar mig att de som har betydligt mindre utbud än jag har någon att kyssa adjö. SKA JAG BEHÖVA BLI LESBISK ELLER, VA VA VA VA????

Jag går på toaletten och ut kommer en japan och när jag tar i handtaget efter honom är det alldeles vått och jag hoppas verkligen det var VATTEN och inget annat. Nu hatar jag ALLA japaner!

I stolen jämte mig sitter en kärring (ja idag är alla äldre än 35 kärringar i mina ögon) och äter godis och hon smaskar ljudligt och jag sitter brevid och gör allt för att inte skrika...

"SLUTA SMASKA KÄRRING ELLER BJUD PÅ GODIS DIN SNÅLA JÄVEL!"

På andra sidan gången sitter ett par med sina två barn nyss hemkomna från utlandet och nu sitter de där på väg hem till SKÅNE och plötsligt HATAR jag skånska trots min egen dialekt och hur mycket jag hatar deras frågvisa barn ska vi bara inte prata om. Ungarna tjatar om att de är hungriga och vill ha godis men pappa säger att är ni hungriga så blir det mat så nu går vi till bistron och handlar mat men när de kommer tillbaka skriker ungarna av glädje till mamma ATT NU HAR VI KÖPT OSTBÅGAR OCH CHOKLAD och mamma ser sur ut och börja skälla på pappa att DU SKULLE JU KÖPA MAAAAAT INTE GODIS. Då reser jag mig upp och gå fram till paret och ge mamman en fet jävla käftsmäll sen tar jag chokladen och trycker ner i halsen på henne och skriker HÅLL HÄFTEN KÄRRING OCH LÅT UNGJÄVLARNA ÄTA CHOKLAD!

Nej det gör jag inte... men jag vill.

Nu ska jag köpa kaffe och chokladboll så jag blir snäll igen!

5 kommentarer:

  1. Haha, förlåt om jag skrattar Petra, men det var sjukt roligt att läsa. Själv är jag på väg till Skåne nu men mitt tåg är nästan tomt. Lycka till idag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hihihihihhi, känner igen mig själv sååå väl vissa dagar! Hoppas det vänder snart!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Det är väl inte så att du ska ha mens snart??

    mamma

    SvaraRadera
  4. Vi kan nog alla känna igen oss i det du skriver vissa dagar. :)

    SvaraRadera
  5. Hahaha tack för morgonens flabb! :) Tur att inte bara jag är en bitterfitta ibland ;)

    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera