Related Posts with Thumbnails

måndag 24 maj 2010

Oväntad hjälp!

Ibland tror jag på lite övernaturliga saker, eller i alla fall sånt man inte riktigt kan förklara och ibland tror jag man få hjälp från oväntat håll. Någon övre makt som vill en väl. För jag tror det var någon eller något som vet att den här dagen är speciell för mig och att den är viktig och framför allt är det viktigt att jag kommer fram till det stället jag ska och det var en hårsmån från att jag inte skulle göra det. Kunde suttit på fel tåg på väg åt ett helt annat håll om inte detta hade hänt mig...

Tåget står inne på perrongen, rätt spår, rätt vagn men dörren in till kupén vill inte öppnas. Viftar med handen, trycker på knappen, sliter i dörren och den öppnas några centimeter men det känns som någon står på andra sidan och håller emot. Utanför står en konduktör och jag hojtar till att dörren inte fungerar.

"Det är en censor som känner" av säger han. "Vifta." Jag är inte korkad svarar jag. Jag vet hur man gör men den fungerar inte. Han kommer in i vagnen och tar tag i dörren och vips så öppnas den.

"Ska du till Malmö" säger han. Nej jag ska till Nässjö. Jaha säger han ska du till Skövde först men nej det ska jag ju inte. Jag få se din biljett säger han då. Jag visar biljetten och han talar då om att det inte är rätt tåg utan tåget kommer efter oss säger han. Nästa tåg alltså, om några minuter.

Varför gick inte dörren att öppna?? Varför skulle han fråga vart jag skulle och ville se min biljett?? Hade han inte gjort det hade jag gått in och satt mig och åkt åt helt jävla fel håll och jag hade kommit för sent första dagen när jag ska träffa Vd:n. Hade INTE varit speciellt snyggt!

Konstigt, men jag är helt övertygad om att någon eller något ville hindra mig från att åka det där tåget!!

3 kommentarer:

  1. jag är helt övertygad om att en tredje dimension har sitt finger med i spelet många gånger!

    SvaraRadera
  2. Hur har dagen varit nu då? Känns det bra med allting? Jag hoppas det!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det tror jag också smurfan!

    Anna jag ska givetvis skriva om min dag :o)

    Kram

    SvaraRadera