Related Posts with Thumbnails

lördag 29 maj 2010

Och medans regnet vräker ner...

...och jag tror att jag inte ska kunna komma upp ur soffan mer idag kommer bästa Mattias och håller mig sällskap medans jag äter frukost trots att klockan är över två och jag får hjälp med nya jobbdatorn och att hämta kartongerna i källaren med mina sommarskor och sommarklänningar. Världens finaste och snällaste Mattias som står ut med mina snyfthistorier mellan klunkarna med kaffe och säger kloka saker som gör mig något lättare i sinnet.

Och medans det fortsätter att regna ute ska jag göra såna där saker som passar att göra när det regnar ute. Som att städa lite och få ordning på alla miljoner kläder jag spridit ut överallt. Och kanske sen i kväll att jag följer med pojkarna ut en stund. Inte för att jag har råd, inte för att jag egentligen känner för det utan mest för att slippa ensamheten och för att få komma ut och slippa gräva ner mig i grubblerier.

2 kommentarer: