Related Posts with Thumbnails

söndag 23 maj 2010

Ge aldrig upp!

Börja kännas i kroppen nu att det är något som är på gång. I morgon är en stor dag för mig. En dag jag väntat på så länge nu och som jag trodde jag skulle få vänta mycket längre på och jag är så oerhört tacksam för att det blev min tur. Äntligen! Att de där jobbiga dagarna äntligen har ett slut, att jag kan börja tänka framåt igen och att jag faktiskt lyckades.

Jag var så nära att ge upp. Det kändes så hopplöst och jag tappade tron på att jag var den där starka tjejen som alltid på något jävla sätt landar på fötterna igen. Jag trodde ett tag att jag skulle behöva ge upp mina mål och ambitioner, att jag inte skulle kunna få det där jobbet jag så gärna ville ha utan skulle bli tvungen att nöja mig med något som inte skulle kännas som jag. Var rädd att jag siktade för högt, rädd att jag trodde jag spelade i division ett när jag egentligen tillhörde korpen. Men innan jag hann ge upp helt och hållet fixade jag det. Just för att jag inte gav upp. För att jag hoppades, trodde på mig själv och stod för det. Och det känns så jävla skönt nu att jag fick rätt. Jag kan!!! Där fick ni, hahaha!! Ni som klankade ner på mig för att jag försökte styrka mig själv genom att säga att jag var bra för sånt ska man absolut inte tycka om sig själv och helst inte säga högt. Men hade jag inte fortsatt att kämpa och tro på mig själv hade jag aldrig fått det här jobbet och jag hade framför allt inte tagit mig upp ur det där svarta stora hålet jag befunnit mig i så länge. Jag är helt övertygad om det.

Så snälla, sluta aldrig tro på dig själv. Sluta aldrig att kämpa för något du tro på och något du vill för om du tappar tron på dig själv kommer ingen annan heller att tro på dig. Även när det känns som mest tungt, när livet hånskrattar dig i ansiktet, skratta tillbaka och säg till dig själv att du klarar det här. Låt ingen annan nånsin få dig att känna att du inte duger för det gör du.

Snälla ge aldrig upp, vad det än gäller!!!

2 kommentarer:

  1. Petra.
    Vi duger alla som vi är.
    Det behövs bara lite tillit och tro.
    Tillit till andra.
    Tro på sig själv.


    kram

    SvaraRadera
  2. Som vanligt kloka ord från en klok och fin man!

    Kram

    SvaraRadera