Related Posts with Thumbnails

onsdag 26 maj 2010

Jag som inte skulle bry mig...

...kände ändå ett sting i hjärtetrakten eller någonstans där i närheten när jag igår efter en veckas tystnad efter vårt allra första möte messar brandmannen. Hade tänkt att inte göra det men jag blir både lite ledsen och förbannad av att han snackar om att börja om, att det lugnat ner sig och att han vill träffa mig igen men ändå inte ger ett liv ifrån sig. Får till svar att ja jag är väl lika dålig som vanligt på att höra av mig och jag svarar att jag kräver ingenting mer än att han kan säga hej. Tycker inte det är för mycket begärt efter att man tillbringat en bra natt ihop. Då börjar han dilla om hur mycket han har att göra och det visste jag ju innan vi sågs och att han tycker inte det är någon mening att blanda in massa känslor och bla, bla, bla. Jag känner bara hur jag blir trött, less och tycker bara han är patetisk och talar om för honom att han hade kunnat skippa skitsnacket bara för att komma innanför byxorna på mig. Du hade fått ligga ändå skriver jag retfullt men NÄÄEEE så var det ju så klart inte. Han var ju inte bara ute efter det. Nej visst!!

Jag skriver till honom att jag lämnar honom ifred och avslutar med Jävla skitstövel!

Hade bestämt mig redan när vi träffades att hålla distans till honom för min magkänsla sa ju att det inte skulle bli någon ändring och jag är inte direkt ledsen över den förlusten. Däremot blir jag nog lite ledsen över att jag än en gång träffar en kille jag kan tänka mig att träffa igen och som gjort mig lite nyfiken men som uppenbarligen inte känner likadant. Det gör mig ledsen att jag tydligen inte faller någon i smaken utan blir dumpad innan jag ens hinner blinka. Frågan är om det är mig det är fel på eller de? För även om jag inte fått några starka känslor för de killar jag träffat den senaste tiden så nog fan känns det att hela tiden bli ratad. Att inte duga. Det gör ont och påminner mig hela tiden om att det är därför jag går omkring och fortfarande saknar någon som lämnade mig för flera, flera månader sen...

JAG DUGER INTE!!!

Vad gör jag för fel? Vad är det för fel på mig?

Stålmannen, magistern, officern och brandmannen har i alla fall en sak gemensamt, de kan inte tänka sig en tjej som Pettiwoman.

Jag hoppas jag någon gång hittar någon som kan tänka sig det men fram till dess ska jag köpa en ny skjorta till Mr Rabbit och ta med honom ut på en trevlig dejt. Han nobbar mig i alla fall aldrig!

21 kommentarer:

  1. Du dras till idioter som bara vill knulla. Det fenomenet verkar vara vanligt även bland dina läsare.

    Hoppas det ordnar upp sig till slut.

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte alls att det är det minsta fel på dig. Ibland kan det vara klokt att ta koll på männen du väljer.. (egen erfarenhet)

    //Ms Singel

    SvaraRadera
  3. Men hur jisses ska man veta innan vad det är för kille och hans avsikter???
    Sånt vet man ju aldrig innan...

    SvaraRadera
  4. Neej det är klart att man inte kan veta..men man kanske kan ana vissa delar..som liksom inte känns bra i magen..

    // Ms Singel

    SvaraRadera
  5. Det beror nog på vilka signaler du ger ut. Omedvetet eller medvetet.

    SvaraRadera
  6. Okej... jag sänder ut signaler som typ "Jag vill bara ligga"

    eller... "Jag är desperat så spring"

    Ähh... hur man är gör så blir det ju fel :o(

    SvaraRadera
  7. Tyvärr är det så tror jag att vi har lätt att dras omedvetet till en sorts typ av kille och det lär bli många stolpskott innan vi äntligen träffar rätt.
    Så ta det inte personligt, vartefter kommer du att känna igen typen och avsluta innan det ens startade.

    Kram

    SvaraRadera
  8. om du inte vill 'bara ligga' så var tydlig med det från början. och träffas inte på hotellrum, även om du bestämt att inget ska hända så är det lättare att hamna i den situationen, o har man väl börjat hångla tex, då är det ju svårt att inte vilja mer...
    föreslå dejter på allmän plats, och när dejten är slut går du hem. dejta flera gånger utan att vara ensam med killen, fortsätter han höra av sig är han förmodligen intresserad av dig, och inte bara intresserad av sex.

    och ja, jag ska förmodligen sluta ge sånahär råd som jag inte följer själv, men du fattar.. ;)
    du är värd nån bra! kramar.

    SvaraRadera
  9. Jag har ju prövat alla jävla sätt. Och jag tror att är det menat eller rätt så är det oavsett om man har sex eller inte. Jag vägra leva efter att behöva spela en fin flicka eller spela svår. Är trött på spel. Vill jag ha någon vill jag kunna visa det.

    Jag köper inte att ha man inte sex första dejten så blir det mer och att om man ha sex så är det kört sen. Vad är det för jävla 1800-talstänk?

    Men är det sånt som krävs för att få en kille att bli intresserad får jag väl gå i celibat.

    Får väl bara inse att man ska kyssa många grodor innan prinsen dyker upp.

    Tack för att ni bryr er vänner!

    Kram

    SvaraRadera
  10. skittråkigt med spel, men jag tror tyvärr att det är så det ofta går till.
    och att Horan och madonnan-komplexet är vanligare än vi vill tro... Kopierat från Wikipedia: "Hora/Madonna-komplexet är ett psykoanalytiskt begrepp som syftar på att vissa män har svårt att se kvinnor som sammansatta individer när det gäller deras sexualitet. Idén föreslogs först av Sigmund Freud. Freud fann att vissa män hade svårt att se en och samma kvinna som mål för både romantiska och sexuella begär. Kvinnor delades upp i en falsk dikotomi: älskad eller älskarinna"

    SvaraRadera
  11. Ja jag känner som sagt allt för väl till det där begreppet. Sorgligt men sant!

    SvaraRadera
  12. å andra sidan så hade jag sex första kvällen med han som jag fick mina barn med o var tillsammans med i många år.
    så det är klart att det inte är nåt problem, om man träffar på rätt kille :)

    kram.

    SvaraRadera
  13. Ja jag vill ju gärna tro på att det också kan hända... eller ja det vet jag ju även om det var länge sen för mig nu!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Även om man inte har sex på en gång så kan ju killen dra så fort han väl har fått det så att spela svår tror jag inte ett dugg på.

    SvaraRadera
  15. Du har helt rätt Anna! Jag har varit med om det också.

    Som sagt... det spelar ingen roll hur man gör. Är det rätt så är det och är det inte så är det inte! Punkt slut!

    SvaraRadera
  16. Jag tror inte heller på att spela svår, eller att spela spel. Om man vill ha sex, så ska man ha sex, men om jag nu vill mera än så, och träffar män som inte är i samma fas, så ger jag mig själv lite mera tid att känna efter, så att jag känner mig någorlunda trygg med att han vill ha mera av mig än sex. Lär känna honom lite mera. Jag vill dessutom känna att han anstränger sig lite för att få träffa mig, eller prata med mig.. Det är inte att spela.. Det är för mig att ta hand om sig själv..men jag har inga som helst moraliska synpunkter.. Alla får leva som dom vill, så länge dom är skapligt ärliga med sina uppsåt, och inte sårar andra på vägen..men jag ser till att jag får det jag vill, och om det är enbart sex det handlar om så ska det vara på mina villkor. Inte på ngn annans och inte med mitt hjärta som insats.. Så menade jag..inget annat..inga spel..inget 1800tals-leverna..2010 men på egna villkor.. Är du med?

    //Ms singel

    SvaraRadera
  17. Alex din lilla spjuver. Pussar dig!
    Du vet att du är den enda som får vara hård och skälla på mig :o)
    Tycker om dig!!!

    Ms Singel jag köper det du skriver till 100 %.

    Det är bara så svårt ibland. För ibland vet man ju fan inte vad man själv vill eller inte vill.
    Ibland vill jag bara ligga och ibland vill jag ha kärleken och ibland både och!

    Kram

    SvaraRadera
  18. Åh vad grymt mycket jag känner igen mig! Tänker inte heller spela fin flicka och ligger när jag vill, oavsett om det är första dejten eller inte. Kan han inte hantera det utan ser mig som nån man inte kan bli förälskad i so screw him (eller just det ja, det har jag ju redan gjort då *L*). Jag har också fått höra att jag "väljer fel män" och ibalnd vet jag väl med mig att jag gör det, menibland inte alls... och ändå vill de inget annat med mig. Fast jag är så jäkla bra. Så där som du, du vet :)!! Kramar till söta du!!! JAG tycker iaf du är fin :D!

    SvaraRadera
  19. Tack Mandy!
    Känns skönt att jag inte är ensam om dessa tankar och känslor om dejtingens svåra konst.

    Massa kramar!

    SvaraRadera