Related Posts with Thumbnails

fredag 28 maj 2010

Hundmorgon!

Jag älskar våra stunder på morgonen och jag är glad att jag har honom för annars hade jag nog legat kvar allt för länge i sängen men nu väcks jag av att han vill ha morgonkel och när vi kelat klart är det morgonpromenad och idag blev det en lite längre runda. Sen är det frukost och den stunden älskar jag mest. Kaffe, smörgås och hårdkokt ägg och så några skivor pålägg till min älskling och det där vet han allt för väl så han trippar efter mig när jag tar med brickan in till soffan och där hoppar han upp brevid och väntar snällt på godbitarna han vet jag har till honom.

Sen kommer vi till den svåraste biten och det är att jag ska ta mig upp ur den där soffan och inte göra som igår, lägga mig och "vila" lite som slutar med allt för många timmars sovande istället.

Ska försöka få något vettigt gjort idag och inte falla för frestelsen att krypa under filten här i soffan. Jag fattar fortfarande inte för jag är så fruktansvärt trött och vill verkligen bara sova men det funkar ju inte. Måste ta tag i det här nu!!

VAKNA!!!!

2 kommentarer:

  1. Hundmorgon är något speciellt, kommer ihåg det så väl från tiden som barn, tonåring och lumpen.... fan vad mysigt..

    Björn

    SvaraRadera
  2. Visste inte att du hade hund också. Visst är det häligt att vakna av den pepsodentdoftande hundandedräkten i ansiktet när det är dags att gå ut tidigt på morgonen.

    Vad har du för en hund? Vi har en Samoyed/Golden/Boarder Collie/Musterländer=Vit fluffig supersnäll turboladdad bästis.

    SvaraRadera