Related Posts with Thumbnails

tisdag 11 maj 2010

Rundan på stan gjorde gott...

...för humöret och mina snälla vänner ser till att lilla fattiglappen Petti kan leva mysliv trots pengarbekymmer. Azita bjöd på god kycklingsmörgås på sitt cafe sen var det Mattias tur att stå för kaffet på maten och en liten godbit till på vårt stammishak. Sen gick jag en runda själv på stan och tittade på allt sånt jag skulle köpa om jag hade pengar. Jag sprang på underbara snälla Emma också som jag inte sett på ett tag och jag följde med till hennes lilla Kaffe/the och chokladbutik och där bjöd hon på äkta Italiensk glass. Vilken tur att jag har så underbara vänner som gör att jag kan få lite mys och gotti trots att jag själv inte har råd med sådana utsvävningar.

Nej telefonen har inte ringt idag heller och jag håller på att bli tokig.

När jag kom hem var det någon annan som behövde få komma ut och röra på sig så det var bara att kliva ur de höga klackarna och på med gympaskorna. Vi har fått en ny favoritrunda som Mattias har visat oss som jag faktiskt varit duktig att gå varje dag nu. Den tar ca 45 minuter och går runt den fina parken som ligger ett stenkast från mitt hus. Eftersom jag inte tar med mig stora systenkameran så tog jag lite bilder med mobilen. Och ni får förlåta att jag är så galen i att ta svartvita bilder för givetvis hade man sett mer av den grönskande parken om jag tagit i färg men esteten i mig hindrar mig från att ha färgbilder på min svartvitröda blogg.

Men lite av hur fint det faktiskt är utanför min husknut kan man se ändå på bilderna...













5 kommentarer:

  1. Jättefina bilder!!!
    Jag gillar svartvitt, jag... :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det fint :o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. fina bilder och fina vänner framförallt :)

    SvaraRadera
  4. det är nästan lika fint som i Blekinge
    du är en mycket duktig fotograf.

    mamma

    SvaraRadera
  5. Ja Jenny de är underbara!

    Tack mamma lilla :o)

    Kram på er!

    SvaraRadera