Related Posts with Thumbnails

lördag 22 maj 2010

Och så kom den då äntligen!

Den efterlängtade sommaren och vi tog bilen ut mot havet så Mattias kunde få hämta sin älskade nya motorcykel och både jag och hunden lyfte nosen mot den varma vinden och jag fick äntligen känna den välbekanta och trygga doften hemifrån av tång. Inget gör mig lycklig och lugn som havsbris och soldoftande hud så jag sitter där och kisar ut mot vattnet och drar in den varma doften från min egen arm som ännu inte blivit solbränd men doften är där.

De bjuder på kaffe och hembakad kaka och Mattias och jag är artiga och sociala men till slut sätter jag mig i bilen och han får kliva upp på sin nyinköpta motorcykel och jag kan inte låta bli att tycka han är lite sexig när jag ser honom i backspegeln i full utrustning framsusandes som en vägens hjälte.

I kväll ska vi njuta av den härliga sommarvärmen på en uteservering så nu ska jag göra mig en middag och ge hunden en lång promenad sen blir det att göra sig lite kvällsfin i kväll igen. Men det är ju sommar nu och då finns det ingen gräns på hur många kvällar man kan sitta på uteservering i goda vänners lag och dricka svala drinkar.

Sommaren är äntligen här...

3 kommentarer:

  1. varför satsar du inte på M?

    SvaraRadera
  2. Men Petra.....jag älskar inte min motorcykel....jag har lite svårt att fästa mig vid döda ting... =)

    SvaraRadera
  3. Ja Mattias kan du svara på Maries fråga varför jag inte satsar på dig ;o)

    Marie han gillar inte att jag kissar med dörren öppen så det är kört för mig ;o)

    Jag vet Mattias att du bara älskar levande saker, som mig tex, hihi!

    SvaraRadera