Related Posts with Thumbnails

måndag 17 maj 2010

Jag blir yr...

...för det lilla minsta. Så fort jag reser mig upp men nu börjar jag bli yr även för den lilla ansträngning det är att cykla på raksträcka. Jag vet att det beror på att kroppen inte får tillräckligt med energi för att jag fortfarande inte äter ordentligt. Men jag försöker verkligen men det är svårt när jag knappt känner någon hunger.

Jag tappar fortfarande vikt. Märker det framför allt på de där jeansen jag sparat i över 10 år för jag hoppades kunna ha de någon gång igen och för ett år sen var det 10 cm mellan knapparna och nu är de också för stora i midjan.

Tro mig, det är inte roligt. Jag saknar att inte kunna träna och saknar att inte kunna hålla egna klasser men hur ska jag kunna det när jag knappt kan gå upp för en trappa utan att det snurrar i huvudet. Ännu mindre köra en 60 min klass och helst vara i bättre form än deltagarna.

En sak i taget...

13 kommentarer:

  1. Gå till en hälsokostaffär och berätta att du har tappat aptiten. De lär (om de är kompetenta), ge dig tabletter som lär öka din aptit.

    Det är värt att testa?

    SvaraRadera
  2. Mmm.. men sen ska jag ha råd att handla mat när jag väl får hungern tillbaka :o(
    Så sätt är det bra att inte äta för mycket.

    Fast det är ju ett helt annat problem :o(

    Som sagt.... en sak i taget!

    Kram vännen!

    SvaraRadera
  3. petra! vad händer? allt verkar kaos. puss fina du

    SvaraRadera
  4. jag vill inte komma med några pekpinnar. men det är viktigt med din hälsa, och att du inte har nån aptit och är yr och går ner i vikt är ju ganska allvarligt!
    jag vet att du har dåligt med pengar, men jag vet också att man KAN handla bra nyttig mat och laga den bra nyttiga maten hemma, även när man har det jävligt dåligt ställt!
    inga mer hemkörningspizzor! fika inte på stan!
    sån mat ger bara tillfälliga energikickar, och sen blir det bara ännu värre.
    jag vet att det är skittråkigt att laga mat när man är ensam, och äta den ensam, men kanske M och M och Azita kan komma o ni kan laga den bra o billiga maten tillsammans? ist för att de tar ut dig på stan o fikar?
    så kanske du kan ta alex råd också, o så får du i dig ordentlig mat o kan börja träna, och när du kommit igång så kan du tjäna lite pengar på att leda klasser? :)

    (sen borde jag om någon verkligen lyda mina egna råd ;p)

    SvaraRadera
  5. Deniz det är ingen fara, det är på väg åt rätt håll nu... sakta men säkert!

    Kram

    Ja Jennie jag vet du har rätt och de gör så gott de kan. Mattias som kommer med mat till mig, tar med mig hem till sig och gör mat till mig och Azita föder mig när hon får tillfälle.

    Det är svårt att handla billig bra mat när man är själv och sen är det ju så klart inte roligt att göra mat till sig själv, helst inte när man knappt är hungrig. Blir mest smörgåsar och sånt.

    Gud det var verkligen inte meningen att låta gnällig och typ "tyck synd om mig".

    Det löser sig snart. Får jag bara ett jobb så är det lättare med både rutiner och framför allt pengar.

    Och jag behöver verkligen inte svälta utan mest bara få tillbaka aptiten och glädjen för mat!

    Kram vännen!

    SvaraRadera
  6. jag blir bara orolig!
    jag kanske borde komma över o laga nån god gryta som du kan frysa in sen? :)

    SvaraRadera
  7. Hihi vad söt du är :o)
    Ja det är synd vi bor en bit ifrån annars hade vi kunnat laga mat ihop.

    Ikväll blir det i alla fall någon röra med miniköttbullar :o)

    Kram

    SvaraRadera
  8. bra, det är bättre än mackor :) kram.

    SvaraRadera
  9. Petra.
    Så fort du noterar din viktminskning.
    Noterar jag det motsatta.
    Du kan få tillbaka dem
    när du vill.


    kram

    SvaraRadera
  10. Jennie det blev äggsmörgåsar :o)

    Kramaren du är snäll som har mina kilon i tryggt förvar. Kommer snart och hämtar tillbaka de ;o)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Om det skulle vara så att Kramarens kilon inte räcker för att få dig tillbaka i matchvikt, så har jag också några kilon att dela med mig av.

    SvaraRadera
  12. Åhh du är snäll du Sebastian ;o)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Ja ibland kan jag vara lite för snäll också :)

    SvaraRadera