Related Posts with Thumbnails

lördag 28 augusti 2010

Tänkte skriva om lycka....

...att lycka är...

* att få vakna och veta att det är okej att somna om.

* att vakna och se att det bara var en dröm att Jocko blev av med huvudet och sprang omkring i ett köpcenter huvudlös.

* att sen få gå första morgonpromenaden med honom och se honom skutta omkring i det våta gräset (med huvud)

* att få sätta sig i bilen och åka hem till Azita och bli bjuden på frukost och allt känns som förr när vi hade tid att umgås (Gud vad jag har saknat det och henne)

* att få ligga i hennes stora gosiga säng och vila en stund och veta att vi har en dag ihop som väntar.

Men sen åker jag hem och betalar räkningarna och ser att det än en gång inte finns tillräckligt med pengar för att kunna betala alla och inser att jag får leva en hel månad till utan pengar.

Den där lönen jag inte får hade verkligen behövts nu. Jag kommer inte ge mig om jag så ska jaga livet ur den där människan.

Fan vad jag hatar det här...

6 kommentarer:

  1. Hoppas du får en trevlig lördagskväll.
    Själv siktar jag på en bio om jag hittar någon som vill hänga med...

    SvaraRadera
  2. Det kommer bli lugnt Sebastian.
    Hoppas du ser nån bra film.
    Var jättelänge sen jag var på bio men tyvärr har jag saker att fixa med inför i morgon annars hade du kunnat få bjuda mig ;o)

    En annan gång kanske!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag bjuder gärna på en bio om du vill hänga med, om jag är på bra humör kanske det kan bli lite mat också. ;)

    SvaraRadera
  4. Mat är alltid gott.
    Då håller vi tummarna att du är på bra humör när det blir biodags ;o)

    SvaraRadera
  5. Japp, det är bara att du hör av dig om du är biosugen någon kväll.

    SvaraRadera