Related Posts with Thumbnails

tisdag 17 augusti 2010

Om pirr i kroppen!



Nej, inte sånt där pirr man har när man ser sin älskling eller när man är kär utan ett annat slags pirr har funnits i min kropp hela dagen. Det liksom kryper under skinnet på mig så när jag legat i hotellsängen efter att dagens utbildning är slut står jag helt enkelt inte ut längre. Jag måste ut, röra på mig, få ut det där som rusar runt inom mig.

En promenad till den enda matbutiken som finns i närheten av hotellet sen lämnar jag in handväskan i receptionen och går ut. Och jag bara går och går och har inte en aning om var jag ska hamna men benen vill liksom inte sluta att röra sig och snart når jag vatten. Gud så härligt. Vatten är det mest lugnande jag vet och jag drar in doften genom mina näsborrar och genast infinner sig ett lugn där pirret innan fanns.

Sätter mig på en sten nere vid vassen. Blir blöt genom byxorna men jag bryr mig inte om det. Ringer min älskade pappa och har ett långt samtal. Fina pappa, och vi pratar och jag berättar om terapin och han tycker det är bra gjort av mig som tar möjligheten när jag får den och då känner jag ännu mer att det var ett bra beslut även om det kommer bli jobbigt i perioder.

Tar några bilder, andas in igen och kan något lugnare röra mig mot hotellet igen. Det är klibbigt i luften, nästan som efter ett tropiskt regn och jag känner lite vemod av att veta att det kanske inte är många såna här kvällar kvar. Med värme, regnfuktiga trottoarer och stunder vid vattnet. Snart är det snö och is istället. Hemska tanke.

Nä mina vänner, nu ska jag kvällsfika och vara duktig och stryka mina kläder till i morgon.

Återkommer innan jag ska sova för då ska jag berätta om dagens pinsamma händelse. Inte ofta jag känner mig dum eller skäms... men idag hände det faktiskt. Så vill ni veta får ni komma tillbaka senare.

Hehe... det är så man håller intresset uppe på sina läsare, MOOOAAAAA!!!


9 kommentarer:

  1. Hej!!!.Jag har skrivit till dig ett par gånger men fick inget svar från dig då tröttnar man, Verkar som att du bara svara på det som passa dig,ta inte illa vid dig nu,men jag känner så.Egena åsikter.

    SvaraRadera
  2. men åååh, nu får du avslöja snart, nyfiken!
    (och jag måste gå och lägga mig snart faktiskt ;)

    SvaraRadera
  3. Petra.
    Nu tror jag söta fröken
    har somnat ifrån sitt eget löfte
    om fortsättning



    kram

    SvaraRadera
  4. Jag vet att jag är lite dålig på att svara på kommentarerna ibland och ber jättemycket om ursäkt för det. Men ibland publicerar jag kommentarerna när jag inte riktigt har tid att svara men tänker att jag ska svara sen... ja sen glömmer mitt lilla huvud bort det.

    Så förlåt och jag ska försöka bättra mig på det!

    Kram och tack snälla för att ni fortsätter kommenterar ändå!

    SvaraRadera
  5. Tack för svaret.Kan du hjälpa mig med en sak,det är så att jag tror att spanskan är ett världs språk mina vänner säger att franskan är det,eller finns det någon annan som kan hjälpa mig.Egna åsikter.

    SvaraRadera
  6. Världsspråk???

    Skulle tro att det är engelska.

    Eller??

    Men vad vet jag??

    SvaraRadera
  7. Nej, nu har jag fått svaret,Kinesiskan,Spanskan.Och sedan Franskan,tack ändå,men nu vet du också.Det var väldigt tråkigt att du har hamnat i denna situationen så som du har kämpat,jag vet hur det är, man känner sig nedslagen Orättvist behandlad på alla sätt,men var stark nu försök att se framåt,du har ju inte mördat någon.kram på dig.

    SvaraRadera
  8. Vad menar man med världsspråk? Är det det språk som talas mest i världen eller?

    Ja jag kämpar på. Försöker tänka att det är bara pengar. Jag är ju frisk :o)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja det är det språket som talas idet landet,tex,som svenskan.Ja ska man vara sjuk också,är det ett rent helvet.Kram.Egena Åsikter.

    SvaraRadera