Related Posts with Thumbnails

lördag 21 augusti 2010

Loppis och hembakta bullar!

Varför kan man inte sova när man väl får? Så det fick bli tidig promenad och efter det bjöd jag in mig själv till frukost hos Mattias. Sen åkte vi och inhandlade en GPS till mig så nu ska jag väl klara körningen i Stockholm city nästa vecka.

Vi åkte på loppis, bland malätna mattor och sönderlästa böcker, rangliga slitna möbler och en bok om Kama Sutra för endast 30 kronor. Jag bokade bord tills i morgon för nu ska jag se till att sälja av en del av mina kläder, skor och annat krimskrams som jag har i överdådiga mängder. Så har ni vägarna förbi så kom gärna och besök mig här och bidra med en slant till min överlevnad. Ska bli jätteroligt för det brukar vara alla möjliga människor man får stöta på och har jag tur så får jag lite sålt också.

Vi köpte hembakade bullar för 20 kr av en söt liten tant, ställde in GPS:en på min hemadress och åkte hem till mig och fikade.

Egentligen skulle jag gå på fotboll idag. Mitt livs första match över div 5. Han jag skulle ha en blinddejt med spelar nämligen med sitt lag mot GIF idag. Vi har hörts av och han skulle kanske höra av sig om de blir kvar i stan. Men eftersom jag nu ska stå på loppis i morgon hoppar jag över fotbollen och är hemma och förbereder inför morgondagen istället. Han lär ju knappast se mig från planen när han spelar ändå. Iofs hade jag tänkt skrika hans namn som en riktig fotbollsgroupie från ståplatsen jag hade. Vifta lite och gala... HÄÄÄÄR ÄÄÄR JAAAG!!!

Eller kanske inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar