Related Posts with Thumbnails

lördag 14 augusti 2010

Bildlös...

Jag letar efter en bild, för bilderna är viktiga för mig. Lägger ner timmar på att hitta de, hitta ett ord, en text eller ett budskap i en mening eller en bild som får mig att känna något eller en bild som passar in på det jag känner eller upplevt. Men nu hittar jag ingen... eller jo det finns många men de säger för mycket och just nu vill jag inte blotta mig själv.

Konstigt... det här är min lilla bänk, där jag kan sätta mig och prata för mig själv... fast ni är ju där, men... ja ni förstår.

Det är två flaskor rosè som pratar just nu. Om jag blundat så åker jag karusell, runt runt och jag måste kliva av.

Därför måste jag hålla hårt i fingrarna... för ni vet ju själva hur det är... när man är lite smålurig och man pratar för mycket... och så känner jag just nu. Skulle vilja skvallra hur mycket som helst, men jag har lärt mig.... det slår hårt tillbaka. För den här lilla bänken är avlyssnad.

Kan i alla fall säga att jag inte druckit rosè själv. Men med vem är hemligt. I alla fall kan jag säga till er nyfikna som vill veta att det inte blev något sex. Och vet ni... det gör inget. Inte för att han inte var liggbar för ohhh så liggbar han är men vi bestämde att det inte var läge. Varför?? Jo för att jag vill ha mer än så just nu. Och för att jag väntar på honom som kan ge mig det. Han som vill ge mig sig själv och hela sitt jag och sin själ.

Nu slutar jag skriva innan det här spårar ur fullkomligt.

Petti ditt fulla lilla elände.....

3 kommentarer:

  1. Jag gillar din prickträffhet med bilderna... så jag förstår att det tar tid att hitta dem... Själv har jag ingen tålamod för sånt.. =/

    SvaraRadera
  2. Åh det är halva nöjet för mig! Kan surfa runt i timmar och leta bara för att hitta EN bild.

    SvaraRadera
  3. Petti, sluta larva dig och ge OSS en bild!

    :-)

    SvaraRadera