Related Posts with Thumbnails

söndag 29 augusti 2010

I LOVE LOPPIS!





Jag var först på plats, trampade grusen utanför den stora tegelbyggnaden. Det tog mig exakt två timmar att plocka upp alla saker och hänga kläderna på galgar. Innan folket började komma hann jag med en värmande kopp kaffe sen var jag redo för alla prutande kunder.

Det är en underbar stämning där bland alla loppisborden. Underbara människor med all möjlig kuriosa, hembakta bullar och massa skräp och mycket fynd och guldkorn om man bara vill ge sig lite tid och leta. Jag gjorde en bra affär med kvinnan i bordet brevid och bytte hennes hembakade bullar mot en av mina små väskor.

Loppis har alltid varit något speciellt för mig. Jag har åkt runt på en mängd olika loppisar och antikbodar med både mina morföräldrar, min mamma och har givetvis dragit runt på alla mina pojkvänner och tvingat de att leta fynd med mig bland vad de tycker bara massa bråte. Men gud vilka klipp jag gjort.

Idag sålde jag okej med tanke på att det inte var jättemycket folk men det kommer att bli mera nu framåt höstkanten enligt de veteraner som var där. Alla var hur mysiga och trevliga som helst och jag ser redan fram emot nästa helg. Jag lät helt enkelt mina saker vara kvar så nu kommer jag bli en av stammisarna där!

2 kommentarer:

  1. Nästa vecka? Trevligt... Kanske kommer förbi.. man vet aldrig! ;-)

    Jag gillar ananrs loppisar... och jag har ju sådan tur att det är hur mågna som helst och vissa jättestora i mälardalen... Går på Täby nästan varje vecka så här års...

    Säg till nästa gång du är i krokarna så skall jag försöka rekommendera dig något bra ställe att gå på... ;-)

    SvaraRadera
  2. Du är mer än välkommen Willie :o)

    Synd bara jag inte har något som faller dig i smaken, ja om du inte gillar att klä ut dig till tjej nån gång då och då ;o)

    Kram!

    SvaraRadera