Related Posts with Thumbnails

måndag 9 augusti 2010

Om jag somnar nu...

...får jag sova i sex timmar.

Kryper ner i svala lakan, drar täcket omkring mig och lägger armarna runt kudden. Drar in doften av ensamheten och känner kvällen blir till natt och morgonen känns allt för nära. Jag blundar och ser bilder av dig och mig bakom min stängda ögonlock. Suddiga bilder, svaga fragment som jag inte längre vet om det är dröm eller verklighet

Jag frågar mig än en gång... kan jag sakna något jag aldrig haft? Kan jag längta efter något som aldrig har tillhört mig?

Varför känns det så verkligt?

3 kommentarer:

  1. Yeah!
    Nu är du tillbaka...det var väl inte så svårt att hitta den rätta takten? ;-P

    Kan du sakna något du aldrig haft?
    Kan du längta efter något som aldrig tillhört dig?
    YES! Du kan ... och du är inte den enda...men... Är det så förnuftigt??

    /Me :-)

    SvaraRadera
  2. Nej men vem lyssnar på förnuftet alla gånger?

    SvaraRadera
  3. Vem lyssnar?

    JAG!!!

    För att varje gång när jag inte lyssnar är jag tvungen att betala för högt pris för det lilla misstaget...
    Det stör mig...är väldigt ekonomisk ;-)

    /Me

    SvaraRadera