Related Posts with Thumbnails

torsdag 8 april 2010

I natt ska jag låna lillasysters flicksäng...

...i hennes rum hemma hos pappa och på sängen är det Snabelpelle som sitter och jag vet inte vad hon tycker om att jag lånar honom för han har funnits vid hennes sida sen hon var en liten flicka med långa blonda flätor. Jag är förvånad över att han är här och inte hos henne hemma i Lund så i natt sover han med mig!

Kvällen hos pappa och hans fru har avverkats i den sköna liggfotöljen med massa vin, choklad och kex som jag brett tjocka lager med vitlöksost på. Vi har pratat och pratat och berört saker som jag inte vågat beröra på många år så att det var pappa som äntligen tog upp det igen känns väldigt skönt. Alldeles för privata saker som behöver tas tag i så nu ska det äntligen ske och det kommer att kännas skönt när det är över. Oavsett hur utgången blir...

I morgon bär det av hem till mamma igen där jag ska tillbringa de sista dagarna innan jag åter bege mig hem till Gävle. Och det är som de säger.... borta bra men hemma bäst.
Fast jag får väl säga...

Hemma bra men Hemma bäst!

Och jo då.... i kväll skrev han att han visst ville träffa mig.
Då känner jag bara... men visa det då!!!!

6 kommentarer:

  1. Ord är INGENTING om man inte har en handling som backar upp den ju... =/

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur.
    Det är som man säger... snacka går ju!!

    SvaraRadera
  3. :) snabelpelle - gölligt! :)

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det, hihi.

    Hon hade flera likadana i olika färger men det var just den här gråa som var favoriten och som alltid var med överallt. Tror han har åkt jorden runt :o)

    SvaraRadera
  5. Haha ja han har varit på cypern, på kreta, Lefkas, Mallorca, Turkiet, Israel, Danmark, Australien osv :p

    SvaraRadera
  6. Ja det är en berest elefant :o)

    Undrar när han åker till gävle ;o)

    SvaraRadera