Related Posts with Thumbnails

fredag 23 april 2010

Hatar, hatar, hatar...

....att det ligger en hög räkningar på hallgolvet när jag kommer hem och ångesten över vilka jag kan betala och inte kan betala känns som en snara runt min hals. Det är dags för månadens besök hos socialen och jag verkligen hatar det, hatar, hatar, hatar...

Tar alla papper jag behöver ha med mig och det är intyg och specifikationer till förbannelse och jag önskar bara jag slipper det här snart för trots att jag vet att jag har rätt till den där förbannade hjälpen så tar det mig emot och när besöket är över känns det som en sten har lättat från mina axlar. Cyklar direkt därifrån till arbetsförmedlingen för att få nästa ekonomiska hjälp men det besöket kanske genererar i ett jobb så att få deras hjälp med resan till intervjun i Stockholm jag ska till på måndag känns inte lika tungt. De bokar biljetten till mig så det enda jag behöver göra nu är att göra bra ifrån mig på intervjun.

Snälla, snälla Gud om du nu finns, låt mig få ett jobb snart så jag slipper hata, hata den här situationen jag befinner mig i. Jag vill klara mig själv. Vill inte ha någon hjälp.

På måndag ska jag ringa Vd:n igen om det andra säljjobbet så nu lägger jag allt mitt hopp till att jag kan få någon av dessa två jobb.

Men nu tar jag helg och lägger alla jobbtankar på hyllan...

14 kommentarer:

  1. Håller alla tummar för jobbet. Hoppas verkligen det vänder för dig snart, måste vara så jobbigt att ha den stressen över sig.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas verkligen att du får något av dessa jobb nu!!

    Men se till att ha en helt underbar helg nu till att börja med! =o)

    SvaraRadera
  3. Falcisen> Ja jag är otroligt trött på att inte kunna göra rätt för mig och ständigt ha ont i magen över pengar.

    Dixie> Ja nu skiter jag i det här och ska njuta av helgen.

    Tack och massa kramar båda två!

    SvaraRadera
  4. hoppas också för din skull att du slipper ha det såhär länge till!

    kramar.

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna stenhårt för att du snart ska slippa den där skiten.

    SvaraRadera
  6. Tack snälla för att ni hjälper mig att hålla tummarna :o)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Du har tackat nej till butikschefsjobbet då? Jag tror inte jag har hängt med vad som hände med det :o/

    Kram - o hoppas det kommer att fixa sig så snart det bara kan!

    SvaraRadera
  8. Smurfan faktum är att jag inte har gett besked ännu och vill inte riktigt göra det heller innan jag vet om de andra jobben.
    Får jag välja vill jag hellre ha ett säljjobb där jag får röra lite på mig.

    Så fortsättning följer...

    SvaraRadera
  9. Det kanske finns ett städ jobb du kan ta så länge, tills du hitta ditt dröm jobb,med tanke på dina räkningar. Eller?Finurlig Bara undrar.

    SvaraRadera
  10. Hade det varit så att det inte fanns några andra jobb att söka eller att jag absolut inte kunde få något annat jobb hade jag visst kunnat ta étt städjobb.
    Du verkar tro att det går snabbare att få ett städjobb än något annat? Jag blir kallad på intervjuer hela tiden och har jobb på gång så jag förstår inte varför jag skulle skita i de jag har på gång och börja söka städjobb när jag har möjlighet att få ett jobb jag verkligen vill ha.

    Försöker du påpeka att jag inte skulle kunna ta den typen av jobb eller?

    Läs bloggen så ser du att det inte är DET som är problemet att jag inte har möjlighet att få jobb men det tar TID.

    Vet du ett städjobb som är ledigt jag kan ta i morgon och som jag kan be mig ledig från stup i ett för att gå på intervjuer på jobb som jag verkligen vill ha???

    SvaraRadera
  11. Arbetsförmedlingen och Städföretaget ta säkert hänsyn till det,om du tar dig ledigt för intervjuer till ett annat jobb, om inget annat så blir socialen glad, och du blir glad, att i alla fall kan känna att du får ihop till dina räkningar,tills du får det jobbet du vill ha. Som du säger så tar det tid att få besked om dom jobben du söker.Jag vet en som började med en städfirma med en cykel,dammsugaren där bak och skurhinken på styret,allt går när nöden är som värst, att försörja,barn också är två cyklar,så kom igen nu ta fajten där ute,det finns möjligheter att klara sig,Finurlig.

    SvaraRadera
  12. Städning? här finns en Jävla massa att göra du är väl kommen,jag har flera jag känner som behöver sanera sina hem,KOM HEM!!!!!!!!!!.

    SvaraRadera
  13. Tack så väldigt för omtanken...

    SvaraRadera
  14. Det var så lite,Lycka till.Kom hem!!!!!!.

    SvaraRadera