Related Posts with Thumbnails

måndag 26 april 2010

Ett tips om du bjuder Petti på vin...

....ge henne inte rödvin om du har vita mattor!

Magistern kvittrade så glatt sist vi pratades vid i telefon för han hade fått bort vinfläckarna från sin vita köksmatta som jag lyckades fixa sist jag var hos honom. Det var så mysigt i köket där han lagade maten och jag satt vid datorn och läste högt för honom och smuttade på det goda vinet och så skulle jag bara flytta lite på datorn och TJOFF så trillade vinglaset och rödvinet rann ut över hela det fina matsalsbordet och ner i springan mellan skivorna och färgade den vita fina mattan alldeles vinröd.

Min Magister har inte en sån där typisk ungkarlslya utan hans hem är mer som tagen ur en inredningstidning där allt har sin givna plats och det är inga billiga IKEA-möbler utan det där jäkla köksbordet kostade typ lika mycket som hela mitt bohag men han bedyrade att det inte aaaaaaalls gjorde något att jag spillde rödvin på det och mattan var faktiskt en billig IKEA-matta som gick att tvätta i maskin men det visade sig att när vi tog ut mattan från tvättmaskinen senare på kvällen var fläckarna inte alls borta.

Jag skämdes som en liten gris för inte nog med att Jocko både förra gången och denna skitade ner mattan i hallen så den fick tvättas utan nu var det även min tur att skita ner. Men VARFÖR har man VITA mattor i hallen och i köket????

I vilket fall hade han lyckats få bort de där jäkla vinfläckarna och jag behövde inte alls tänka på det mera. Men jag gör det och framför allt tänker jag på hur en kille som han som är så ordentlig och ordningsam och som har kryddorna i perfekta rader skulle stå ut med en slarver som jag. Och han som direkt kan ställa sig och diska efter maten och alltid plockar av soffbordet på kvällen om man suttit där och kvällsfikat till skillnad från mig som kan vänta dagar innan jag orkar ta bort kaffekoppar och smörgåstallrikar och diska gör jag när besticken tagit slut.

Hur länge kan två så olika personligheter stå ut med varandras egenheter? Eller är det en sån kille jag behöver för att skärpa till mig och han behöver en sån tjej som jag för att släppa lite på sitt pedanteri? Eller skulle det sluta i massa bråk och tjaffs tro?

2 kommentarer:

  1. haha. just det där har jag oxå funderat på.. jag som är så slarvig skulle inte funka med nån liten pedant ju.. *L*

    SvaraRadera
  2. Utmärkt frågeställning!

    Jag är i exakt samma sits och är lika frågande/nyfiken som du...

    SvaraRadera