Related Posts with Thumbnails

måndag 19 april 2010

Förbjuden frukt...

...smakar alltid bäst, varför är det så?

Han har varit min förbjudna frukt och jag kommer nog alltid vara hans. Sen våra vägar korsades första gången har det funnits en spänning, en passion och attraktion vi inte riktigt kan förklara och trots att vi borde låtit bli så har vi allt för många gånger gett vika när lusten varit för stor. Stulna stunder på platser vi inte borde vara och korta stunder som vi har exploderat ihop och många gånger har vi sagt varandra att detta skulle vara den sista.

Det har aldrig gått att hålla...

Vi dras till varandra igen och igen. Vi är vänner och har kommit att komma varandra nära och delat hemligheter och gett varandra förtroende som bundit oss samman. Men vi kommer aldrig bli mer än vänner även om jag många gånger önskat något annat men aldrig visat mina innersta känslor för honom av oro att han skulle försvinna om han visste.

Vi har följts åt i varandras svåra stunder och nu vet jag att han är glad för min skull att jag mår bra igen och det värmer i mitt hjärta när han säger det och jag vet att han verkligen menar det.

Men när jag tänker på honom blir jag varm på andra ställen också. Han kommer alltid vara min svaghet, min ömma punkt och i mitt hjärta kommer jag alltid önska lite mer. Men tanken på att han är svag för mig, att jag alltid kommer att locka honom och att vi alltid dras till varandra som magneter räcker gott och väl och tanken på att jag snart får ha honom nära igen får mig att rysa av välbehag.

Han är min förbjudna frukt och jag är hans...

8 kommentarer:

  1. Det här lät otroligt intressant. Jag hade en förbjuden frukt en gång i tiden. Den ställde till det för mig ordentligt och jag blir därför nyfiken på hur du ser på det. Jag är idag glad för att jag har blivit av med den lockelsen som hon innebar.
    Hur farlig är den här "förbjudna frukten" när du har en relation? Skulle han kunna få dig att tänja på gränsen vad som är lämpligt att göra när du har en relation´med någon annan? Det här kanske är för privat, och jag förstår att du egentligen inte kan svara på det, åtminstone inte publikt. Jag blev bara så oerhört nyfiken. För själv kunde till slut inte låta bli att smaka på frukten fast jag visste att det var fel, och det blev inledningen till flera år av problem för mig.

    SvaraRadera
  2. Jo då jag kan visst svara!

    Jag tycker otrohet är fel oavsett i vilken form det är i men jag vet också att livet inte alltid bara är svart eller vitt.
    Jag har varit otrogen men då har jag också förstått att det beror på att jag inte varit nöjd i min dåvarande relation och i alla fall där jag har varit otrogen har jag också lämnat min pojkvän kort efter.

    Jag dömer aldrig någon som gör ett snedsteg eftersom jag vet att ibland gör vi saker vi aldrig trodde vi skulle göra, vi hamnar i situationer vi aldrig trodde vi skulle hamna i men missförstå mig inte, otrohet är inget bra, det för inget gott med sig alls.

    Jag är inte perfekt och har gjort många dumma saker men jag vet också att när jag har något som är rätt för mig så skulle jag nog aldrig vara otrogen. Jag skriver "nog" för lova kan man faktiskt aldrig göra även om det finns många som hävdar det. Tyvärr har jag sett allt för mycket för att veta att det inte är så.

    SvaraRadera
  3. Intressant kommentar. Jag håller med dig om att ifall relationen är rätt, och alla känslor finns där, då är man inte otrogen. Det är min erfarenhet. Jag har också varit otrogen, i en relation när allt kändes dött efter några år. Och rent logiskt så tog relationen slut sen. Otrohet är ett tecken på att relationen inte fungerar. Sen håller jag med dig om att det är skit att vara otrogen, och själv mådde jag fruktansvärt dåligt efteråt. Men nu har jag för första gången i mitt liv en relation där allt känns rätt. Inte en chans att jag skulle vara otrogen nu! Stort tack för ditt ärliga svar!!!

    SvaraRadera
  4. Dags att sluta läsa din blogg och få lite gjort på jobbet idag ;-)

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha jaså svårt att slita dig ;o)

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  6. Well, ibland skriver du saker som jag känner igen mig i. Och andra saker som engagerar mina sinnen och skapar en del tankar ;-)

    Så jag får erkänna att jag ibland blir lätt manisk :-)
    Framförallt när jag har varit ute mycket på kundbesök eller när jag har jobbat med ett stressigt projekt och inte hinner med nåt annat. Då kommer "Pettiwoman"-abstinensen krypande ;-)

    Kramar tillbaka!

    SvaraRadera
  7. Det är skillnad på otrogenhet och otrogen,om man har en stadig kontakt med den personen,eller man träffas för en kväll, det är skillnad.Jag har varit gift med en sjöman han var borta i tre månader, vad tror ni han gjorde, jo precis samma sak som jag gjorde, men det var en tyst överenskommelse,vi visste men vi sa aldrig något till varandra,det var ett högt pris att betala.Tala är silver,tiga är guld.syssling

    SvaraRadera