Related Posts with Thumbnails

måndag 26 april 2010

Ja vad ska jag säga...

....mer än att jag är lite fulle för på tåget hem intog jag denna utsökta "lyxmiddag" och en flaska vin för jag är helt enkelt så jävla glad så jag unnade mig att bli lite måndagsfuller.

I vilket fall... jag kom fram till Alvik i allför god tid så jag satte mig nere vid vattnet och bara njöt av den fina utsikten innan klockan var så pass mycket så jag kunde infinna mig på Isakssons rekryteringsfirmas kontor och då var jag ändå en haltimme tidig. Blev motagen av en väldigt trevlig ung tjej som visade sig vara den som skulle "grilla" mig men eftersom jag var tidig fick jag en kopp kaffe och ett formulär att fylla i och när det ändå fanns tid så passade jag på att ringa Vd:n på det andra företaget jag sökt jobb på och när hon svarar så pratar hon med mig som om vi vore gamla kompisar från förr. Vi bestämmer att jag ska åka till Nässjö på torsdag för att träffa henne för intervju.

Den unga tjejen kommer tillbaka och med sig har hon en ny anställd som hon gärna vill ha med under vårt möte och frågar om det är okej och jag har inga invändningar. Mötet går jättebra och under hela samtalet känner jag hur allt jag säger och berättar liksom stämmer in precis på vad det är de söker och desto säkrare känner jag mig och kan slappna av. Hon antecknar så pennan glöder och när det är dags för henne att berätta om företaget och vad jobbet innebär blir jag bara ännu mer övertygad om att det är ett jobb som skulle passa mig.

Sen helt plötsligt säger hon "Ja och så lönen, vi vill veta vad du vill ha i lön"
Jag lovar jag sitter som en fågelholk och stammar och får inte fram ett vettigt ord.

"Ja men ni säljare brukar veta EXAKT vad ni vill ha i lön och vara så väldigt bestämda på den punkten."

Jag vet varken ut eller in!! Jag har varit egen företagare i över tre år och knappt kunnat ta ut någon lön och de andra säljjobben jag haft har varit väldigt mycket provisionsbaserade och en låg grundlön. Nu snackar vi fast månadslön och jag har verkligen INGEN jävla aning vad jag kan kräva.

Men då säger hon "Ja säljarna på det här företaget har mellan ** och **"

Att inte jag trillar av stolen då. Men jag döljer givetvis min chockade känsla och låtsas som det där var precis vad jag hade tänkt säga och så säger jag en summa mitt i mellan de hon sagt.

Ja frågar jag... jag tänker på bil eftersom man kör en del.

"Det är givetvis tjänstebil men jag har inte en aaaaning om vad det är för märke"

Jisses tänker jag. Jag hade nöjt mig med hälften av lönen och en cykel!

Sen berättar jag i förbifarten att jag ska på intervju på torsdag till ett annat företag...

"TORSDAG????" säger hon högt. "Jag har bestämt att du ska träffa chefen och han kan bara på torsdag"

Jahaa... ja inte sa jag nej till det utan det blir att boka om mötet med Vd:n i Nässjö.

Alltså förstå ni att jag beställde vin och drack mig lite fulle mitt på blanka måndagen???

Jag tror jag drömmer....

12 kommentarer:

  1. *WOW*

    förstår att du unnar dig VIN idag... =)

    SvaraRadera
  2. Låter ju jätte bra det där. Ett bra jobba med bättre villkor än man tänkt sig växer inte på träd.

    Nu är det bara en formsak innan du är anställd. Ska jag budgetera in den där drinken på Helt Enkelt till helgen? ;)

    SvaraRadera
  3. Åhå, det låter som att det gick strålande! Så himla kul att lönen var högre än du trott. Oftast är det ju tvärtom. Är detta ett jobb som betyder att du måste flytta?
    Glad för din skull nu!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Drick på, det har du verkligen förtjänat! =)

    SvaraRadera
  5. Ja jag fattar inte riktigt själv men vi ska inte ropa hej ännu. Jag har en chef jag ska övertyga också.

    Men nej Anna jag behöver inte flytta och jag kommer hem varje dag!

    Sebastian jag tror vi väntar nån dag men har vi tur så blir det snart en drink :o)

    Massa kramar och tack till er fina!

    SvaraRadera
  6. härligt syrran, nu blåser medvinden! man var ju nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig ;)

    SvaraRadera
  7. Härligt!!
    Klart du ska fira! =o)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja syrran min nu håller vi tummarna att det fortsätter blåsa åt rätt håll :o)

    Tack söta tjejer att ni glädjs med mig men jag vågar knappt andas för jag tror knappt det är sant.

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  9. Det är din tur nu. :)
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  10. Ja Antoinette jag hoppas hoppas så du har rätt att nu måste det väl vara min tur.

    Äntligen...

    Kram

    SvaraRadera
  11. Wow vad kul! :-) Bara att hålla tummarna nu då. Du kommer säkert övertyga chefen också!
    Lycka till!!!

    Vad vad det för jobb i Nässjö som var på aktuellt också? Det är ju bara 4 mil från mina hemtrakter så jag blev lite nyfiken.

    SvaraRadera