Related Posts with Thumbnails

onsdag 28 april 2010

Ja det är den sorgliga sanningen...

....och jag är ledsen om det är just DIN pojkvän. Och nej jag är inte den där tjejen som stöter på upptagna killar och ser det som en sport att ragga hem killar med ring på fingret men den sorgliga sanningen är att jag skulle kunna ha ett harem av upptagna män men för mig är de ganska ointressanta och oftast nobbar jag. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte haft ett äventyr med en upptagen kille och min uppfattning är fortfarande att det är hans problem men det är med ytterst få killar som jag tillåter mig själv att vara den "andra kvinnan"

Men det här är något som stör mig lite för tanken finns ju där hela tiden att det lika väl kunde vara min egen pojkvän som håller på med det där smusslandet, skickar heta sms och ger inviter som är allt annat än oskyldiga.

Jag har skrivit om det tidigare men det tar ju aldrig slut. Bara på knappt två veckors tid har följande hänt...

En kille jag känt i många år och som jag fortfarande har kontakt med och var olyckligt kär i men han valde någon annan som han idag har barn ihop med erbjöd mig i helgen att komma till hans stad och han skulle betala både tåg och hotell och bjuda på middag ute. Och det var andra förfrågan han ger mig på mindre än en vecka. Jag avböjde.

En kille jag haft sporadisk kontakt med för jag var lite nyfiken på honom men när han berättade att han hade tjej drog jag mig tillbaka. Han och en kompis kom på nattligt besök efter krogen och ville mer än gärna stanna trots flickvän hemma. Jag avböjde.

En kille jag varit väldigt förtjust i och träffat nån gång men som helt plötsligt skaffade tjej men fortsätter höra av sig och trånar. Vi träffades lite snabbt när jag var i Stockholm i veckan och han lät mig få veta via sms senare vad han ville göra med mig och hoppades vi skulle ses snart igen. Jag kommer att avböja.

Min förbjudna frukt frågar ständigt när vi ska träffas och hoppas det blir snart men han är också den enda jag tyvärr inte kan tacka nej till. Det är HAN som borde tacka nej till mig för det är han som är upptagen inte jag.

Sen har vi killen jag busade med i camen som ständigt dyker upp och vill träffas trots flickvän men eftersom vi aldrig träffats är det lättare att låta bli även om han är en riktig goding.

Och detta var bara den närmaste tiden. Sen finns det några till som dyker upp med jämna mellanrum och pockar på uppmärksamhet.

Men varför??? Jag hade inte sagt om ifall jag drogs till just upptagna killar men det ger mig ingenting att vara den andra kvinnan. Varför ska jag nöja mig med smulorna? Jag vill ha en HEL KAKA själv! Men framför allt, vad är det som gör att killarna beter sig så här? Det är ju knappast så att jag inbillar mig att det är JAG som är så jävla speciell så de helt enkelt inte kan låta bli.

Som sagt, jag är inte den som stöter på din pojkvän så du behöver inte oroa dig. Det är faktiskt HAN som vill knulla med mig!

27 kommentarer:

  1. Tanken att ens egen kille skulle göra så är skrämmande... men å andra sidan har jag själv varit den upptagna en gång i tiden och att göra samma sak igen finns nog inte på världskartan.
    Men vissa är väl helt enkelt notoriskt otrogna i sin läggning =/

    SvaraRadera
  2. word!!!

    Frågan är ju baaom vi är ensamma om att dra till os den här sortens män eller om det kanske är så att de flesta män faktiskt är otrogna?

    Jag har insett att otrohet är mycket vanligare än man tror, och det skadar ju tilliten liksom.

    Alla borde ju få vara kakan! Ha kakan. HELA och inga kaksmulor.

    SvaraRadera
  3. Joo, jag känner igen fenomenet, men jag lägger ner dom, så fort jag hört talas om att mannen ifråga har sambo, eller fru. Jag blir så less på den typen av beteende, så bort med dom ur tillvaron. Jag är kinkig som attan med det..

    SvaraRadera
  4. De är ganska vidriga sådana killar tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Vet själv hur det är att vara den upptagna men jag tycker det är lite skrämmande att det är så många som håller på sådär.
    Jag tappar liksom lite tron på trogen kärlek.
    Men jag vet ju att den finns...

    SvaraRadera
  6. Du är den klassiska "andra kvinnan" som till slut kommer i andra hand, den som man knullar med och inte mycket mer än så?
    Hmm, kan vara kul för stunden,.men jävligt ensamt i det långa loppet. Ha det.

    SvaraRadera
  7. Ja Alice det kanske bara är vi som är som flugfångare när det gäller den typen av män, hahaha.
    Nä som sagg så enkelt är det knappast och livet är inte alltid svart eller vitt men visst är det vanligt med otrohet.

    Håller med Anna att det finns många vidriga killar men även de som någon gång bara gör ETT snedsteg.

    Hett ämne i alla fall... ständigt aktuellt!

    SvaraRadera
  8. Brandon det skulle vara roligt att veta vad du grundar det på att jag är den klassiska "andra kvinnan".

    SvaraRadera
  9. "Varför ska jag nöja mig med smulorna? Jag vill ha en HEL KAKA själv!"
    Himla tänkvärda meningar som jag ska ta med mig ur förhållandet jag haft med en upptagen man!
    Tack! =)

    SvaraRadera
  10. Helt rätt tjejer, låt bli de upptagna och koncentrera er på de killar som fortfarande är singel.
    Har jag nämnt att jag är singel förresten? ;)

    SvaraRadera
  11. Haha! Håller med Sebastian till fullo!
    Sedan - att det är så förbannat vanligt med otrogna killar... våldsamt pinsamt.
    Dock så är det lite pinsamt att kvinnor ställer upp på att vara med en kille som redan är tagen också... det expanderar de otrogna männens marknad avsevärt. Ärligt talat - är de killarna som är singel sämre än de som är otrogna? Ingen kvinna bör utsättas för otro... de otrogna vet inte hur bra de har det som har någon att vara nära...

    SvaraRadera
  12. Jag vet inte om pinsamt är vad jag vill kalla det. Det är arrogant att upptagna män ser sig om efter andra kvinnor. Det är att ta något eller någon för given.

    Och vad gäller kvinnor som "ställer upp" vill jag inte heller använda ordet pinsam. I vissa fall är man som "den andra kvinnan" inte medveten om att det ligger till så, och ibland spelar det ingen roll, att han har en annan kvinna kan vara något bra om allt man är ute efter är en sexuell relation med någon som inte blir för klängig. ;)

    Dock tror jag att det är lika vanligt att kvinnor är otrogna.

    SvaraRadera
  13. Ja Alice det är jag helt övertygad om att det finns lika många kvinnor som är. Frågan är varför det är så vanligt? Vill ingen kämpa längre utan ser sig om efter annat att leka av sin tristess på när det blir för tråkigt hemma? Det finns givetvis många olika anledningar och skäl till otrohet och jag vet ju själv att man kan hamna där trots att man lovat sig själv och sin partner att aldrig göra det.

    Ja jag har inga svar....

    SvaraRadera
  14. Jag sa inte du är, utan du är? Att du är den klassiska "andra kvinnan" grundar jag på vilket sätt upptagna killarna stöter på dig,.de tror sig veta vem är tillgänglig,.även om hon inte är det. Dvs, det mesta ligger hos dem, inte hos dig,.men visst är det smickrande med all uppmärksamhet, att bli bekräftad,men det gäller att veta om det är på riktigt, eller bara på skoj för att komma innanför trosorna, det är det som avgör om det är pinsamt eller inte. Ha det bra.

    SvaraRadera
  15. Talar bara om er själva,och hur ni tar det om ert ex,skulle vara otrogen, har ni tänkt på barnen om det skulle bli en skilsmässa,vem far mest illa.Undrar.

    SvaraRadera
  16. Jag har inte heller några svar men får jag gissa så gissar jag på sexualiseringen i det hela stora, det är sex överallt och hela tiden. Och ju mer sex vi blir matade med, desto mer sex tänker vi på. Och desto mer vågade blir vi både i våra tankar och uttryck. Men det är kanske en för enkel förklaring, att skylla allt på det sexualiserade samhället liksom, och smita undan det personliga ansvaret.

    SvaraRadera
  17. Tack Brandon för ditt svar :o)

    Anonym jag har inga barn och jag tror att det där är en helt annan diskussion. Barn har det bra om deras föräldrar har det bra men som sagt, det är en annan diskussion.

    Ja Alice jag håller med dig att vi blir matade med sex hela tiden och framför allt tror vi att alla andra har mer sex än vi själva och att vi är ornormala om man inte är ständigt villig och kåt.
    Och du har rätt, oavsett så har vi alltid ett ansvar för våra egna handlingar även om vi ibland försöker smita undan det ansvaret.

    SvaraRadera
  18. Hur kan det bli en annan diskussion?jag tro säkert att det finns någon där ute som är skillsmässobarn, där en av föräldrarna har varit otrogena,vem är det då som får sitta i mellan, jo barnen.Det sätter sina spår hela livet,tro mig jag vet.UNDRAR?

    SvaraRadera
  19. Jag menade att det här inlägget inte handlade om hurvida barn far illa eller inte vid en seperation pga otrohet utan det här inlägget handlade om VARFÖR män beter sig så här. Det finns många saker man kan ta upp kring följderna av en otrohet men som sagt, detta handlade om männen i min omgivning som beter sig så här.

    Jag är fullt medveten om att det säkert finns barn som far illa på grund av föräldrarnas otrohet eller mår dåligt oavsett om seperationen beror på något annat, därför menade jag att det är en annan diskussion som man kan prata mycket fram och tillbaka om.

    SvaraRadera
  20. Vadför bara tala om mannen det finns kvinnor som är lika dana,och när hon är otrogen,så blir det värre för barnen,du kan aldrig förskjuta eller komma undan den diskussionen,För jag hoppas att du inte går och tror att kvinnor är guds bästa barn.Sällan, när dom är det så är dom värre än männen.UNDRANDE!!!!!

    SvaraRadera
  21. Ja jag vet att kvinnor är otrogna också men just DET HÄR inlägget handlade om män eftersom jag är kvinna så då blir det lite svårt att skriva om kvinnors otrohet.

    Den här diskussionen kan göras hur lång som helst och det var inte riktigt meningen utan jag ville bara skriva av mig om de män som tar kontakt med mig trots att de är upptagna.

    SvaraRadera
  22. Men seriöst, hur fast i förlegade könsroller kan man vara? Enda anledningen till att det blir värre för barnen om mamman är otrogen än pappan är om man fastnat någonstans på medeltiden, eller möjligtvis i sharia-lagens muslimska värld. Ett barn tar lika illa vid sig oavsett om det är mamma eller pappa som är otrogen. Vidare kan en skilsmässa vara bättre för ett barns psykiska hälsa än ett dysfunktionellt äktenskap.

    Och oavsett vad man anser om skilsmässor så har det ju knappast med inlägget att göra.

    SvaraRadera
  23. Tack Alice. Du tog orden ur mun på mig men jag orkasde inte ens gå in i argumentet. Det finns både lyckliga och olyckliga skilsmässor och som jag skrev i det första svaret till kommentaren, barn mår bra om föräldrarna mår bra.

    Som sagt... det är en annan diskussion

    SvaraRadera
  24. Det är inte mannen som bestämmer vem han ska ta med sig hem,utan det är väl kvinnan eller, då har man sig själv att skylla om man nappa på fel byte.Mannen är inte så jävla dum som man tror.Titta bara på brandmannen,snabba in och utryckningar.UNDRANDE!!!!!.

    SvaraRadera
  25. När en pilot störtar,det sista han säger är,jag älskar dig Mamma men aldrig Pappa.EJ rasist.

    SvaraRadera
  26. Anonyma undrande/ej rasist, tala ur skägget som man säger. Vad fan vill du? Vad menar du? Jag tror ingen fattar vad du babblar om. Du snubblar på dina egna resonemang och säger emot dig själv. En otrogen man kan välja om han vill knulla eller låta bli, eller menar du att han MÅSTE knulla någon annan om han får tillfälle? Och därför är det värre om mammor är otrogna än pappor? Åh, vad logiskt :P

    SvaraRadera
  27. Jag ber om ursäkt, men vi talar inte samma språk om du förstår vad jag menar,jag tala om mina erfarenheter och det är ju inte lätt för dig att sätta dig in i vad jag menar,mitt liv har varit mycket stormigt.Men nu lägger vi ner detta ock är vänner igen.UNDRANDE!!!!.Ta du det??.

    SvaraRadera