Related Posts with Thumbnails

fredag 9 april 2010

Funderar på...

....vad någon skriver i all välmening i sin kommentar till mig... att jag borde ta det lugnt med killarna. Och att jag kanske inte är riktigt klar ännu.

Nej, det kanske är så... att jag inte är riktigt klar för jag tänker ju fortfarande på Honom även om det inte gör ont längre.

Men hur lång sörjeperiod måste man ha? När är man redo?
Vet man någonsin om eller när man är redo?

Jag vet bara att jag vill ha närheten, mysa, få känna mig om inte älskad så åtminstone omtyckt.

Behöver inte skynda eller får svar från någon just nu. Jag nöjer mig med att få träffas, mysa, ha sex och få ha det trevligt med någon. Och om det bjuds... måste jag tacka nej då bara för att min sörjeperiod enligt normerna inte riktigt är över?

Är inte närhet, ömhet och att få känna sig uppskattad en del av livet? Eller måste man ingå en relation för att få njuta av det?


Jag vet inte... jag har inga riktiga svar.

6 kommentarer:

  1. Så länge man inte sårar någon annan så tycker jag man kan göra som du gör. Och som jag själv skrivit förut, så behöver vi bli SEDDA helt enkelt. Omtyckta. Sånt är plåster på såren, åtminstone för stunden.

    Kram*

    SvaraRadera
  2. Det ligger inte alls något fel i att söka närhet hos andra, trots att man sörjer. Som Ia säger, så länge man inte sårar någon, vad spelar det för roll? Vill gärna tro att båda parter får något bra ur den närheten, så egentligen gör man ju bara gott.

    Kör på du :) Ta det försiktigt, men kör på. Närhet is tha shit, som jag en gång skrev. Och jag förstår precis hur du känner.

    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  3. Jag tror det beror på varför man vill träffa någon. Om man gör det för att man helr ärligt bara längtar efter närhet och sex med just den personen så är det okej. Men om man gör det för att man kanske känner sig ensam, oattraktiv eller för att man behöver bekräftelse (eller som motgift) så tror jag bara det slår tillbaks på en själv i slutändan.

    SvaraRadera
  4. jag menar inte att man har en sorgperiod eller nåt sånt.. jag har bara fattat det som att det inte känts helt okej ändå. inte att du sårar nån annan än möjligtvis dig själv.
    fast jag utgår ju ifrån mig själv, jag vet att JAG egentligen inte mår bra av att vara nära andra när det tagit slut med nån jag älskar, för att det känns som jag lurar mig själv, och så känner jag mig lite utnyttjad.
    jag vill ju inte att du ska bli sårad igen!
    kramar :)

    SvaraRadera
  5. Framför allt rekommenderas att du tar det lugnt med den där Tony.

    SvaraRadera
  6. tack för kloka och tänkvärda ord tjejer. Och som sagt, jag vet nog inte riktigt själv vad jag vill. Känner mig fram och träffar bara de jag verkligen vill träffa och det är samma sak med närheten. Just nu skulle jag aldrig vara med någon bara för sakens skull utan för som Alice skriver, för att jag vill det med JUST DEN personen.
    Och jag vet Nostalgia att du menar väl så jag hoppas inte du missförstod utan att du bara fick mig att själv tänka efter.

    Och anonym jag träffar ingen Tony så jag vet inte riktigt vad du menar!

    Kram på er!

    SvaraRadera