Related Posts with Thumbnails

söndag 18 april 2010


Och??? Som om jag skulle bry mig om att det är en ny vecka. Måndag, tisdag eller onsdag eller nån annan jävla dag spelar liksom ingen roll för alla dagar ser exakt lika ut och jag är grymt jävla trött på det.

Jag mår bra igen, känner mig glad och gråter inte längre och de där dalarna känns ganska avlägsna även om jag råkat snubbla ner en stund i hålet men jag har inte blivit så långvarig där utan lyckats kravla mig upp ganska fort igen. Men jag är inte det minsta tillfreds med min situation ändå även om jag fogat mig något allt eftersom tiden gått och jag ser mera framåt än bakåt även om vissa spöken hänger kvar och tyvärr kommer göra det för en lång framtid.

Det enda jag vill är att få något meningsfyllt att fylla mina dagar med igen. Så som jag alltid haft. Så som det alltid varit i mitt liv. För jag har sällan behövt ha det som jag har det just nu och jag är övertygad om att det snart är över men fram till dess är det svårt att hitta mening med varför jag inte ska ligga kvar i sängen på morgonen.

Jag längtar till jag har ett jobb igen. Få rutin, kunna känna skillnad på vardag och helg. Göra något som får mig att känna mig nyttig, duktig och inte som nu... meningslös, värdelös och oduglig. Vill kunna göra rätt för mig, inte få bidrag och behöva be om hjälp. Jag hatar det, verkligen hatar det!!

Måndag??? Vadå måndag?? Vem bryr sig liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar