Related Posts with Thumbnails

onsdag 14 april 2010

Jag blir varm om hjärtat...

....när mina vänner gör såna där oväntade saker av ren omtänksamhet. Mattias kom hem till mig för vi skulle ta en promenad och hämta hem min cykel som stod kvar där jag bodde innan. Med sig hade han mat att lägga i frysen, bröd, mjölk, flingor och yoggi för han vet att i mitt hem finns inte mycket mat för tillfället för jag äter fortfarande dåligt.

Mamma ringde när vi satt och drack kaffe så hon ville prata med honom och tacka för han är så snäll...

"Ja hon börja bli lite för mager nu så hon behöver lite mat" sa han till mamma och hon tackade och frågade vad jag skulle ha gjort utan honom.

Och det undrar jag också. Vad skulle jag gjort utan honom som finns där i vårt och torrt och framför allt nu när jag som bäst behöver det.

Vi gick och hämtade min cykel och han pumpade upp däcken så nu kan jag och min cremefärgade Kronan ge oss ut på äventyr igen...

Föresten.... Mattias är den första mannen jag hört talas om som har foglossning, hihii...

4 kommentarer:

  1. Såna vänner växer inte på träd.

    SvaraRadera
  2. En idrottsskada....tydligen inte alls ovanligt bland män, alltså inte bara gravid som får det. =)

    SvaraRadera
  3. Jag fattar inte varför du inte tar honom.....

    SvaraRadera
  4. Mattias????

    Ja du... man måste ha känslor för varandra och de känslorna har inte vi.

    Tyvärr.... annars hade jag inte tvekat en sekund!!!

    SvaraRadera