Related Posts with Thumbnails

måndag 20 december 2010

Sista rycket!

Känns skönt att det börja närma sig slutet på detta året. Rensat upp allt på kontoret som skulle göras innan jag kan gå på ledighet och jag gjorde allt klart idag. Sista rycket. Och så flyttade jag in till kollegan P och söta hockeyfrillan. Ja hej på dig föresten. Han har nämligen hittat hit den lilla sötnosen.. Aldrig får man ha något ifred. Kollegan C hade tydligen lyckats googla fram min blogg vilket INTE ska gå om man inte vet vad den heter men se det hade han ju lyckats med. Visst kan man väl göra bloggen osökbar på google? Har inte nån av er *pekar ut åt höger* gjort det?

Och jag är trött. Så fruktansvärt trött. Vill bara krypa ner i sängen men kan jag göra det innan klockan åtta?

Det snöar fortfarande och jag börjar bli allvarligt orad över mitt julfirande med familjen. Jag ska ta mig 67 mil söderut på något sätt. Helst så att jag är framme den 23:e. Alla tåg är fullbokade för jag har hela tiden tänkt att köra men då visste jag inte om detta snökaos. Det finns biljetter kvar på nattåget men det finns inga kupeer för hundar så då får jag göra som jag gjorde förra året... smugla in Jocko. Nu gick det bra ändå för konduktören var snäll. Men det är ju så förbannat dyrt. Usch, jag vet inte hur jag ska göra.

Idag träffade jag den HÄR killen som är hemma över julen. Vi har pratat om att träffas under nån av de dagarna och jag skulle inte har något emot det alls med tanke på vårt förra möte. Det är inget vidare mellan han och tjejen heller så vem vet. Det kanske kan bli lite decembermys i mellandagarna. Är grymt kramsugen... eller ja, nåt åt det hållet.

Nej nu somnar jag snart. Får nog ta en liten stödvila!

Zzzzzzzzzzzzzzzzz

4 kommentarer:

  1. Jo, min blogg är blockad för samtliga sökmotorer...just in case. Hoppas du kommer söderöver ordentligt!

    Kram Louise

    SvaraRadera
  2. Jo... på inställningar.. eller design -> settings. (om du har engelska)
    "Let search engines find your blog?" Där väljer du Nej.

    "If you select "Yes" we will include your blog in Google Blog Search and ping Weblogs.com. If you select "No", everyone can still view your blog but search engines will be instructed not to crawl it. If there are links to your blog from other websites, search engines may still suggest your blog in response to queries."

    SvaraRadera
  3. Ta bilen Petra.
    Förbered dig på det värsta och hoppas på det bästa.
    Klä på dig varma kläder.
    Tanka bilen full.
    Fyll på spolarvätska.
    Starta utsövd.
    Ha gärna något ät/drickbart i bilen om det skulle bli stopp i trafiken.
    Och framför allt ta tid på dig, ha ingen tid du måste vara framme, utan det får ta den tid det tar.

    SvaraRadera