Related Posts with Thumbnails

onsdag 29 december 2010

Förvirrade känslor & snö!

Känslor är som bångstyriga lekisbarn, som en flock otämjbara vildhästar eller en svärm av myggor en varm sommarkväll. Helt omöjliga att kontrollera eller att få bukt med. Och ibland spelar de dig spratt du inte förstår dig det minsta på hur mycket du än försöker. Känslor har en tendens att leva sitt egna lilla liv. Ibland förstår jag ingenting av mina egna. De talar ett språk jag inte kan tyda och jag kan inte sätta ord på hur de rör om i mitt inre. Jag tänker inte ens försöka!

Jag skulle göra så mycket nytta idag. Ingenting har jag gjort. Jag gjorde ett tappert försök att gräva fram min bil under minst en meter snö. Jag överdriver inte. Och den är inplogad bakom höga snövallar så det var ett under att jag bara hittade den. Den står fortfarande kvar på samma ställe. Men nu är i alla fall halva bilen synlig. Sen tröttnade jag. Få hoppas att jag kan få hjälp av en stark karl i morgon med en skyffel för med bara en sopborste var det dömt att misslyckas.

Som sagt. Ingenting har jag gjort idag. Varför göra det idag som du kan göra i morgon liksom,

Nej... nu blir det kaffe och en dubbelnougat!

11 kommentarer:

  1. Exakt..

    Kaffe och dubbelnougat lät som ett bättre alternativ.
    Det kommer en vår så småningom.
    Låt bilskrället stå tills dess.

    Kram Kevin

    SvaraRadera
  2. Hahaha tror du jag klara mig utan bil så länge ;o)

    Kram knäppis!

    SvaraRadera
  3. Så långt norrut är väl skidor ett vanligare transportmedel så här års ändå ;-)

    SvaraRadera
  4. På Gustav Vasas tid ja. Nu har vi avancerat och använder spark ;o)

    SvaraRadera
  5. Kom ihåg att växla sparkfot bara så inte ena skinkan växer till Arnold-storlek medan den andra förblir normal.

    SvaraRadera
  6. Spark? Vi har ju faktiskt skoter som alternativ också. ;)

    SvaraRadera
  7. Jag lovar Stax!

    Precis Skalli. Skoter har vi också... även om inte jag äger någon!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag har inte heller någon skoter, jag är fortfarande så pass ung och frisk i kroppen att jag orkar skotta fram bilen ;)

    SvaraRadera
  9. Varför kom du inte och hjälpte mig att skotta fram bilen då :o(

    Kram

    SvaraRadera
  10. Haha..
    Det är sant.Bilen är ju ett måste i ditt jobb så det är väl bara å ta tjuren i hornet och skotta fram eländet tids nog...
    Om jag bara var i närheten så skulle jag fixat det åt dig... Kan behöva deffa bort lite julskinks elände mm...

    Kram Kevin...

    SvaraRadera