Related Posts with Thumbnails

söndag 5 december 2010

Söndag!

...ser det ut så här och när vi går morgonpromenaden är det lika snötäckt och underbart vackert överallt. Men det är den här bilden jag vaknar till varje morgon. Den där vackra  tavlan som ändrar skepnad hela tiden.

Idag är en sån där dag då jag inte riktigt vet om jag vill krypa ner i sängen och bara ligga och drömma mig bort eller om jag vill göra allt det där jag egentligen måste? Tvätta står på schemat och det är väl ungefär lika lockande som det låter men ack så nödvändigt.

Nej, idag blir det inget drömmande. Idag ska Petti göra lite nytta. Tvätta, packa upp väskan så den kan packas om i kväll igen. Byta sängkläder så att jag i kväll kan krypa ner naken under nya krispiga lakan och borra in näsan i tvättmedelsdoftande örngott.

Så jag har alltså inte tid att sitta här. Ha en underbar söndag och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar