Related Posts with Thumbnails

fredag 10 december 2010

En helt klart bra fredag!

Det visade sig att det lönade sig att stanna kvar ensam en extra natt i Mora för att ha det där kundbesöket. Åker till Älvdalen med 18.000 i kundvärde och räknar med att tappa alltihopa men på något sätt där över kaffe och mjuk pepparkaka så lyckas jag övertyga kunden om att behålla sina pengar i min portfölj. Ett handslag senare är jag på väg hem till kontoret i Gävle med 18.000 med mig hem. Jag kan andas ut!

Missar lunchen med kollegorna och får äta hämtmat ensam på kontoret. Vi samlas för telefonkonferens med alla andra säljkontor i Sverige och går igenom alla tråkiga siffror. Men rätt vad det är dyker mitt namn upp och jag fattar ärligt talat ingenting. Tydligen har jag sålt så bra av en av våra produkter så att jag ligger på andra plats av alla säljare i Sverige. Jisses. Jag höll på att trilla av stolen. Är verkligen inte den som strider eller sliter för att komma på någon lista utan gör det jag ska och av bästa förmåga och hoppas på att det ska räcka för en hyfsad lön och för att hålla chefen nöjd. Så det där var verkligen oväntat men givetvis jätteroligt. *klappar mig själv på axeln*

Eftermiddagen slutar med en fredagsfika på stammishaket med M&M och det var ett kärt återseende för det var ett bra tag sen vi träffades alla tre. Har saknat våra små kafferep men det har tyvärr blivit så med alla mina bortanätter så idag var det extra roligt att få se mina bästa vänner igen.

Har bokat bord till mig och Azita i morgon på en mysig restaurang. Jag jobbar hårt på att vara den där bra vännen som jag har varit dålig på att vara den sista tiden. Ska bli supermysigt att få äta och dricka gott med henne och senare möter killarna upp oss.

Nu blir det bara fredagsmys i soffan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar