Related Posts with Thumbnails

söndag 19 december 2010

Fjärde advent!

Det känns på något sätt tryggt med all snön som faller och det där vita vinterlandskapet lägger sina mjuka armar om mig varje gång jag går ut. Som att krypa in i en stor trygg famn. Jag behöver den där famnen just nu. Behöver få känna något som omsluter mig och vaggar mig in i lugn och precis så känns det att vandra omkring i den där fluffiga och knastriga snön. Så underbart vackert!

Det är fjärde advent idag men på något sätt har den tredje försvunnit för mig för jag har bara haft två ljus tända i adventsljusstaken. Hur kan en dag bara försvinna så där? Det är mycket som bara försvinner och som man inte kan få tillbaka. Som tredje advent. Men som med tredje advent så kommer det fler. Så förhoppningsvis kommer det fler av de där stunderna som jag saknar så...

Måste ta tag i de där frågorna till intervjun också nu. Om vem jag är. Helt plötsligt har jag svårt att sätta ord på det. Kanske för att jag känner mig lite vilse just nu och själv inte riktigt vet. För det är skillnad på vem jag vill vara och var jag vill vara och den jag är och var jag just nu befinner mig.

Ska ta en funderare på det och försöka svara på frågorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar