Related Posts with Thumbnails

tisdag 14 december 2010

Fula dagar och vackra dagar!


Vi har de alla. Dagar då man ser sig i spegeln och undrar vad det är för monster som stirrar tillbaka på en. De dagarna då utsidan hänger ihop med insidan. Ögonen speglar det mörker man känner, tyngden i bröstet läcker ut i varje liten por och förfular allt i sin väg. De dagarna då man känner sig ful, hemsk, äcklig och otillräcklig och helst vill man slå spegeln i tusen bitar men man nöjer sig med att släcka badrumslampan och stänga igen dörren och hoppas man inte stöter på fler speglar under resten av dagen.

Sen finns de dagar då insidan känner sig vacker och genast strålar det ut genom det tunna skinnet som täcker ens kropp. Då ögonen gnistrar, hyn har lyster och inga dåliga hårdagar existerar för varje hårstrå ligger perfekt. De dagarna då man ler när man ser sig i spegeln och undrar vad den där snyggingen har varit i hela sitt liv.

Vi har alla de där dagarna och idag var en fuldag för mig. Därför bjuder jag mig själv och er på bilder från helgen när jag kände mig vacker inombords!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar