Related Posts with Thumbnails

söndag 12 december 2010

Denna köttmarknad. Där man bjuder ut sig själv till högsterbjudande och jag vet knappt mitt eget värde längre. Nickar artigt, ler, tar i hand och säger mitt namn men frågan är varför de ens frågar när det enda de vill veta är hårdheten på resåren på trosorna och hur snabbt de går att få av. Att jag redan är utan är inget jag låter de veta för det är inte för deras skull jag lämnat de hemma.

Jag ser honom direkt när jag kommer och han följer mig med blicken när vi beställer vår Martini vid baren och jag möter hans blick flera gånger. När jag lämnar min väninna vid vårt bord för att bättra på läppstiftet har han tydligen tagit chansen och när jag återkommer sitter han vid min väninna och ler brett och pratar med henne som om de vore de bästa vänner. Jag kan inte låta bli att fundera på om han läst boken The Game där det står att om man vill ha en tjej ska man prata med hennes väninna.

Han har välvårdad frisyr, fin klocka och kavaj och är egentligen inte min typ men ser för bra ut för att strunta i.. Men något i mig säger nej. Han är egentligen klar och redo för en kväll i min säng och hans famn skulle säkert kunna inbringa trygghet för en stund.

Jag lämnar. Jag lämnar allt och bara går hem. Jag orkar inte... eller nej... jag vill inte.

Jag är hellre ensam än med fel person!

16 kommentarer:

  1. Det där spelet på krogen är... tröttsamt, har inte läst boken, men kanske borde man göra det?
    Hälsa kameran ;-)

    Må gelehallongott! :-)

    SvaraRadera
  2. Nej för visst blir man trött. Både på att aldrig få rätt person och på alla jävla spel hela tiden. När är det liksom våran tur?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det händer väl inte dig,det händer bara andra?.Var rädd om dig, man vet inte vad man har sådana filurer,dom kan stå bakom knuten och lur passa.Ett skrivit blad...Kram

    SvaraRadera
  4. Håller helt med om att hellre vara ensam än med fel person.

    SvaraRadera
  5. Ja det finns många rötägg där ute och anonym varför skulle inte det hända mig? Jag är lika utsatt som alla andra!

    TMH du har rätt nu är det fan vår tur!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  6. följa varandra via bloglovin? :)
    Fin blogg!

    SvaraRadera
  7. Det är visst lätt att missförstå, om du inte förstå vad jag menar så är det upp till dig själv,det är väl så när man inte hör rösten,vad vet jag.Ett skrivet blad.

    SvaraRadera
  8. Ja jag kanske missförstod.
    Förklara gärna.
    Och nej... jag kanske inte hör rösten. Just nu är det alldeles för många röster i mitt huvud och jag vet inte vilken som talar sanning :o(

    SvaraRadera
  9. Jag menar, att så tänker nog dom flesta,det händer inte mig,men det hände mig, och jag tänkte som dom flesta.Ett skrivet blad.Kram

    SvaraRadera
  10. Vad är det som hände dig menar du?
    Förlåt min tröghet :o(

    SvaraRadera
  11. Träffade en mysig kille,ja du vet,en riktig goding,träffades flera gånger ute på fika,vi gick på bio,ja som man gör.En kväll före slog han att vi skulle hyra in på Hotell med vin och gott att äta,vilket jag tyckte lät mysigt, men det tog en ändelse med förskräkelse,det första han sa till mig var,klä av dig kläderna och ställ dig vid fönstret,du kommer inte ut här ifrån förrän jag är färdig med dig och skriker du så dödar jag dig, för det är ingen som hör dig,och mitt namn är inte det rätta,jag kan knappast skriva om det utan att hjärtat slår lika fort som då när det hände.Men efter tre timmar släppte han ut mig jag sprang hem,gick inte ut på flera dagar.Förstår du då vad jag menar,att du ska vara rädd om dig.Ett skrivit blad.Kram

    SvaraRadera
  12. Men herre gud vilken hemsk upplevelse :o(
    Och ja... det skulle säkert kunna hända mig med mina naiva inställning.
    Jag litar blint på folk och tror gott om alla men det där visar ju att man verkligen inte ska göra det.

    Hoppas verkligen att du fick stöd och hjälp efteråt och att du inte tappade tron för all framtid. Det finns ju även fina män där ute. Hoppas jag i alla fall!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Tack för ditt svar.Men jag har aldrig talat med någon om det, jag skäms för att jag var så jävla god trogen och litade på honom,det hade blivit så många kommentarer,om det så jag hade inte kunnat försvara mig,förstår du,det är inte alla som kan sätta sig in i andras handlande.Ett skrivet blad

    SvaraRadera
  14. Det borde du ha gjort vännen. En sån upplevelse ska man inte behöva bära själv. Men jag förstår din tanke och känsla men man ska aldrig anklaga sig själv för någon annans felaktiga handlande. Du hade ingen som helst del i det.
    Jag skulle gjort som du. Litat på personen och det är inget vi ska bli anklagade för.

    Kram

    SvaraRadera
  15. Tack,det värmde.VAR RÄDD OM DIG.Ett skrivet blad.

    SvaraRadera