Related Posts with Thumbnails

måndag 6 december 2010

Trött!

Jag rullade in i Mora halv sju i kväll. Något sent att anlända till den stad där jag ska befinna mig på jobb hela veckan men jag kom inte iväg när jag skulle. Ett möte blev ändrat och helt plötsligt hade jag ingen tid att passa och den där tröttheten grep tag i mig och ville liksom inte släppa taget. Jag har alltså sovit. Många timmar för mycket. Och ändå är jag fortfarande trött. Så fruktansvärt trött.

Vi åt kvällsmat ihop jag och tre av mina kollegor. Hockeyfrillan och kollegan C befinner sig på jobb i Sälen och messar bilder på mörk öl och verkar ha det gott och vi som är i Mora dricker vatten till maten. Kollegan P hade sin hund med sig så vi tog våra jyckar ut på en kvällspromenad genom Moras lilla centrum. Han är snäll kollegan P. Som en omtänksam storebror som bryr sig och ger mig råd från allt med jobb till män. Och han säger att allt ordnar sig. Att jag inte ska vara ledsen över att jag tänker på någon som kanske inte tänker på mig. "Du ska lita på mig" säger han och jag gör faktiskt det.

Han är klok kollegan P!

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar