Related Posts with Thumbnails

fredag 3 december 2010

Åh så var det då fredag!

Och så satt jag då i den där fåtöljen igen. Och idag... ja jag vet inte men idag rann det liksom över. Det var inte stilla tårar som rann nedför en kind utan hulkande, snorande och det slutade med att han fick komma och hålla om mig och bara låta mig få gråta ut. Låta det strila till det liksom knappt fanns något kvar. Men det finns alltid lite kvar men när jag väl gick därifrån tror jag att det mesta i alla fall för ett tag fått komma ut.

Jag vill eller behöver väl inte gå in på några detaljer men jag tror min mamma blir glad när hon hör det här. För mitt i allt när jag pratar, öser ur mig vad jag är arg på mig själv för och han skriver på talvan för att hjälpa mig att få någon slags struktur... skit i vilket... men i alla fall rätt vad det är blir han tyst och bara tittar på mig och säger...

"Nu vet jag. Nu ser jag ju och förstår ju. Det är ju inte alls det här, säger han och pekar på tavlan. Det där är ju egentligen inga problem men just nu vet jag ju vad du behöver. Du vill ju bara att mamma ska komma hit. Det är henne du behöver just nu i det här (det vi pratar om). Att hon ska komma hit och hjälpa dig med det här, koka choklad till dig så du bara kan få vara. Hjälpa dig att få ordning på det här. Det är ju det du vill och behöver."

Och jag gråter ännu mer för JAAA det är precis det jag just nu känner fast jag inte visste det själv. Jag är bara en liten flicka och just nu behöver hon sin mamma. Och jag gråter för att jag saknar henne så och för att hon inte kan finnas där när jag fastnar och behöver den där hjälpen för att komma loss. Älskade fina mamma!

Tänk så enkelt det kan vara ibland!




Och kvällen ska bjuda på middag i trevliga vänners lag. Jag har ordnat mig en bordskavaljer i kväll. Min fina vän Jesper ställer upp och tar mig till bordet. Söta snälla Jesper!

Har inhandlat en flaska vitt och tänker göra det bästa av den här kvällen, trots att min kropp egentligen vill mysa i soffan men va fan... vila kan jag göra när jag blir gammal.... jag menar äldre!

Så nu har jag inte tid. Ska göra mig lite kvällsfin!

Hare gott!

2 kommentarer:

  1. Jag saknar min mamma också, men henne kan jag inte nå på det känslomässiga planet. Har aldrig kunnat. Av henne får jag inte de där kramarna jag behöver när jag är ledsen. Så min mamma längtan förblir olöst. /Milla

    SvaraRadera
  2. Men vännen.... så ledsen jag blir av det du skriver :o(

    Kan inte föreställa mig hur hemsk den känslan måste vara.
    Det gör att jag blir ännu mer tacksam över att jag har min mamma nära.

    Massa massa kramar till dig!

    SvaraRadera