Related Posts with Thumbnails

söndag 19 december 2010

Lördag!

Jag hade det bra där i soffan och hade gärna stannat kvar men ville inte svika igen så jag hoppade än en gång i bästa partyhumöret för att vara lite social med vännerna. Men idag höll jag mig till alkoholfria drinkar. Tänk om man alltid betalade 25 kr för drickat i baren som jag gjorde idag.

Finns många fördelar med att vara nykter när man går ut. Ingen huvudvärk i morgon. Man har full koll på handväskan hela tiden och när man bättra på läppglanset så hamnar det PÅ läpparna och inte utanför. Ja nu brukar ju inte jag vara den som är så berusad att jag inte fixar det där men jag menar OM jag skulle vara det. I vilket fall känns det skönt att vara hemma nykter och ordentlig och veta att jag vaknar pigg och fräsch (stavas det så?) i morgon.




En annan fördel med att vara nykter är att kunna köra bil hem !

Det som däremot inte är någon fördel med att vara nykter är att inte kunna skylla på att man är full och dum och lite fyllenostalgisk när man skickar sms man inte borde. Det är bara dumt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar