Related Posts with Thumbnails

lördag 18 december 2010

Back in business!

Idag blev det klart. I februari håller jag min första klass på över ett år. Jag ska hålla en muskelklass en dag i veckan till att börja med och senare drar jag igång med mina dansklasser. Men vi börja med en klass först.

I FEBRUARI!!!! Hahaha jag behöver komma i form i någon slags rekordfart. Jag har tränigsvärk i dag i mina stackars små muskler efter den lilla ansträngningen igår så hur faaaan ska det här gå?

Men det löser sig. Både gymägaren och jag är överens om att när man väl börjar igen så går det ganska fort att komma ifatt det man tappat och tror han på mig så får väl jag också göra det Och sen är det faktiskt så att när man kör muskelklasser är inte jag den som behöver lassa på flest vikter utan det viktigaste är att jag lär ut rätt teknik. Min styrka kommer att komma tillbaka efter hand. Det är därför vi börjar så. Att börja med dansklasser så tidigt vore en katastrof för där krävs det att ha konditionen på topp. Det är inte lika lätt att "fuska" som i styrkeklasserna. Ni vet de där frigolitvikterna som det står 100 kilo på det är såna vi instruktörer har *fniss*

I vilket fall känns det jätteskoj. Nu har jag något att sträva efter så nu MÅSTE jag helt enkelt träna varje vecka för att i alla fall vara i något sådär bra form i februari.

Kommer ni på mina klasser då eller :o)

6 kommentarer:

  1. Nja, till Gävle kommer jag inte, men faktum är att jag nu efter ett års regelbunden träning nu har anmält mig till utbildning och kommer också ha egna klasser till sommaren. DET är stort för mig som för ett år sen typ aldrig satt min fot på ett gym - men nu kan jag inte vara utan det!

    Lycka till!!
    Kram Louise

    SvaraRadera
  2. Men wooow vad skoj :o)

    Nu blir jag ju nyfiken. Vilken utbildning ska du gå och var ska du hålla dina klasser?

    SvaraRadera
  3. Jag kör på SATS. Kommer fokusera på muskler, har till skillnad från dig lite svårt för dans och för mycket koordinaton...:-) Kommer köra klasser på två olika SATS center i norrförort, som jag tror i dag iaf.
    Ska bli superkul - och ja, lite stolt över mig själv är jag :-)
    /Louise

    SvaraRadera
  4. Sats är superbra. Har själv kört massa klasser där när jag bodde i min hemstad men här i Gävle har de inte behövt folk när jag har sökt :o(

    Lycka till och du kommer säkert bli en kanonbra instruktör :o)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för den förklaringen.
    Har alltid undrat varför instruktören knappt ser ansträngd ut, samtidigt som jag funderar på om jag kommer överleva passet.
    Men nu när du förklarade att ni kör med frigolitvikter så känner jag mig inte helt oduglig iaf ;)

    Verkar som du har fått vind i seglen just nu. :)

    SvaraRadera
  6. Hihi precis så är det Sebastian ;o)

    Kram

    SvaraRadera