Related Posts with Thumbnails

lördag 18 december 2010

Vad är väl en bal på slottet?

Ja inget jag lär få uppleva i alla fall. Jag har fullt upp med att få vännerna överens om någon slags fest på nyår. Detta jävla nyår. Alltid ute i sista sekunden. Ingen som vill ta tag i något (inklusive mig själv) så det slutar alltid med någon sista minuten fest hos någon. Inget fel i det. Det brukar alltid bli trevligt men det hade varit kul om man mindre än en vecka innan tolvslaget hade någon aning om vad som kommer att ske.

Jag har två krav på nyår. Jag vill klä upp mig och jag vill äta gott. Minst två rätter men helst tre. Och så givetvis med trevligt sällskap. Nu hade jag som förslag att vi kan boka bord och äta någon nyårssupé och jag kollade upp Harrys och de hade bord kvar och vettiga priser på tre rättersmenyn. Men nej, det ska alltid vara någon som sätter sig på tvären. Så just nu har jag inte en aning om vad jag kommer att göra detta nyår. Som vanligt när det är mindre än två veckor kvar.

Undra om jag någonsin kommer att bli bjuden på någon sån där stor nyårsbal?

Men vad är väl en bal på slottet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar