Related Posts with Thumbnails

torsdag 16 december 2010

I need the silence!

Har behövt låta saker sjunka in lite. Tänka och låta de landa på rätt plats för att kunna fatta rätt beslut. I snöstorm, i en bil på väg hem. På en väg som tog tre timmar istället för två och jag passerade hans stad. Det där hotellet. Det där sjukhuset och jag skulle kunna formulera ord om tankar som kom över mig men jag gör inte det. För det spelar ändå ingen roll nu. Men man hinner tänka mycket på tre timmar, i en bil, i snöstorm.

Två bloggsammarbete börja ta form. Det mailas fram och tillbaka och idag ringde även en underbart snäll och trevlig tjej från tidningen jag ska skriva för och betalningen jag krävde var okej och allt känns kul och spännande. Men också lite oroligt så klart. För den ena bloggen är en fotografering bokad men jag har bestämt mig för att vara anonym på båda så det kommer bli bilder som inte avslöjar vem jag är.

Och jag önskar ju givetvis jag kunde dela med mig till er men ni som står mig nära vet ju en del redan och mina underbara bloggvänner *pekar ut till höger* kommer givetvis få veta, ja om ni vill förstås. Ni andra som läser här i hemlighet blir det såklart lite svårare för, men jag kommer ju inte lämna Pettiwoman så jag finns ju kvar här. Och skulle det vara så att ni är nyfikna och vill läsa så får ni väl maila mig så får jag väl avgöra då om jag vill berätta. Det handlar ju om att jag vill kunna fortsätta vara anonym för de flesta men det känns ändå som det är en rolig sak att dela med er som följt mig här. Och nej... den erotiska bloggen kommer jag inte att ge ut av naturliga skäl. Lite privat måste jag få vara *fniss* Ja... om inte vissa av er redan hittat den jag har nu för då kommer ni få följa med till det nya stället såklart.

Så jag är glad för det här såklart, men det snurrar en del. Känns lite overkligt. Det är ju stort för mig såklart. Det är inte direkt lokaltidningen jag ska skriva för utan en stor etablerad tidning som drivs av en av Sveriges kändaste ansikte. Men som sagt, jag har valt att vara anonym så ingen kan ju knappast anklaga mig för att vilja synas och frotera mig i den här personens stjärnglans. För mig är skrivandet det viktigaste och glädjen över det och jag är så tacksam för den här möjligheten. Och eftersom jag ska skriva om dejting och singellivet är det ju inget jag kan göra för evigt. Jag hoppas ju hitta mannen i mitt liv så då är det slut med singelbloggandet.

Sov gott!

1 kommentar:

  1. Lugn Petti... Lugn... Snart har du en egen modeblogg, och en mammablogg vid sidan av där du blandar bajsbilder med hyllningar till din make...

    Jag tror på dig...

    SvaraRadera