Related Posts with Thumbnails

fredag 24 december 2010

Midnatt råder...

...och det är inte tyst i huset för utanför rummet där jag, lillasyster, lillasysters pojkvän och våra två hundar ligger springer pappa och fixar julklappsjakten till oss som vi tjatar till oss varje år. För även om vi blivit stora och flyttat hemifrån vill vi på julaftons morgon hitta den första lappen med ledtråden som leder oss till nästa, och sen är det i gång. Gåtor ska lösas som talar om vart vi kan hitta nästa lapp och jakten kan ibland leda oss utanför huset och sen i igen. Och sista gåtan talar givetvis om var julklappen ligger. Så det får stackars pappa hålla på med nu mitt i natten.

Fördelen med att ha två familjer är givetvis många men en är också att jag får fira jul med allt vad det innebär två gånger så idag har jag öppnat julklappar och ätit mig spymätt på julmat och lillasysters hemgjorda godis. Men det absolut bästa är pappas frus ris a la malta som är gudomlig. Men just nu känns det som jag kanske skulle ha väntat till i morgon med att äta den. Två tallrikar var kanske lite väl mycket.

Nu måste jag sova annars spyr jag snart!

God natt och God Jul för nu är det julafton!

2 kommentarer: