Related Posts with Thumbnails

tisdag 14 december 2010

Om kärleken till orden!

Jag tänkte hålla det för mig själv ett tag. Tills jag vet mer. Tills allt är klart men det är svårt när det bubblar i en och man inget hellre vill än att hoppa av glädje och skutta runt med en mallig uppsyn. För ja... jag känner mig lite mallig, lite stolt men också väldigt förvånad och ställer mig frågan "mehh, varför jag" och så ett litet fniss.

Så äntligen kommer allt det där skrivandet i skymundan till nytta. Det enda bra betyg jag någonsin haft var en 4:a i svenska och det berodde enbart på mina uppsatser och min glädje för orden. Mina dikter jag skrev ner i kollegieblock och sen skrev ut så fint på papper med snirkligt typsnitt så fort jag lärde mig att hantera en dator. Och så till slut hittade jag ett sätt att få uttrycka mig i bloggarnas värld.

Ni är många som följt mig här men det inte många vet är att jag har två bloggar till. Någon frågade mig "hur orkar du ha tre bloggar igång. Blir inte det jobbigt?" Nej det är inte jobbigt. Det är kärleken till orden som gör att jag vill och orkar. Men varför TRE tänker ni säkert. Alla tre har olika syften men bara denna är offentlig. De andra två är av olika skäl anonyma. Ni som är pryda får sluta läsa NU... men jag skriver en erotisk blogg. Jag har skrivit en del inlägg här med lite erotisk framtoning men har känt mig hämmad och inte kunnat uttrycka mig på det sätt jag velat. Därför startade jag en anonym erotisk blogg där jag kunde få utlopp för ett annat språk jag inte ville eller kände jag kunde använda här.

Den andra anonyma bloggen är mer som den här men där jag kan skriva mer öppet (om man nu kan bli det) om mina känslor och tankar kring sånt jag inte velat att alla ska kunna ta del av. Det kan vara känsligt när människor jag bryr mig om läser här och behöver läsa om sig själva. Killar jag dejtat. Killar jag får känslor för eller killar jag helt enkelt vill spy galla över (nej då, skitsnack ägnar jag mig inte åt).

I vilket fall, jag har blivit kontaktad via de andra två bloggarna, alltså inte denna som trots allt är offentlig, utan de anonyma. Förra veckan fick jag ett mail av en större sajt i Stockholm som är under uppbyggnad och de undrade om jag skulle kunna tänka mig att skriva för dem av det slag jag gör på min erotiska blogg. Vill inte berätta mer just nu men såklart talade jag om att jag var intresserad. Och idag blev jag kontaktad via den andra anonyma bloggen av en av Sveriges största tidningar som undrade om jag kunde tänka mig att blogga för dem. Antingen som anonym eller offentlig men det kommer att handla om singel och dejtinglivet. Ja vem kan väl skriva bättre om det än en tragisk singel som jag?

Som sagt... jag är superglad och tycker det här är jättespännande men vet inte hur mycket jag ska berätta nu eftersom det lutar åt att jag kommer att blogga anonymt, men inget är bestämt. I morgon kommer jag bli uppringd så ska vi prata mera då. Och ja... jag kommer få betalt. I alla fall för singelbloggen.

Visst är det spännande!!

18 kommentarer:

  1. Verkligen jätteroligt! :)

    Grattis som fan, kramar :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det :o)

    Men lite oroligt också. Skriva på beställning gör jag ju inte annars....

    Jättetack och kram!

    SvaraRadera
  3. Åhh hej Aurora, vad glad jag blir för ditt besök :o)

    Tack och jättekram!

    SvaraRadera
  4. Härligt!!!

    Dock är jag inte så förvånad egentligen då du är väldigt duktig på att uttrycka dig i skrift.

    Lycka till.

    SvaraRadera
  5. Blogga för "deM".
    Blogga för "de" är dialektalt och tas inte av de stora tidningarna

    SvaraRadera
  6. Tack Sebastian :o)

    Anonym.... suck!

    SvaraRadera
  7. Det handlar nog inte om dialekt, utan mer om att väldigt många tror att man skriver "de", när de i själva verket menar "dem".

    "De" och "dem" betyder olika saker i olika sammanhang, men de flesta skriver "de" hela tiden. Inte lätt alla gånger ;)

    SvaraRadera
  8. Tack S.

    Jag är inte världens bästa på de där sakerna men jag tror knappast såna småfel är avgörande i det här fallet :o)

    Förhoppningsvis lär jag mig lite sånt om jag ska börja skriva och får betalt för det!

    Tack och kram!

    SvaraRadera
  9. Nuförtiden är det helt tillåtet att använda "dom" istället för de eller dem.
    (Jag reagerar alltid på det i dina inlägg, men jag vill liksom inte gnälla på det :p) Om du ska skriva för en tidning så kanske de har nån som korrläser? Eller så kan du börja använda "dom istället.
    Man kan också läsa det här blogginlägget! http://www.heffler.se/2009/12/de-eller-dem.html

    Hursomhelst, de som har kontaktat dig har uppenbarligen inga problem med hur du skriver, så :)

    SvaraRadera
  10. Åhhh jag kan ju inte kopiera din länk :o(
    Säkerheten är hööög på min blogg, hahaha.

    Synd jag inte har ett system som piper när jag använder fel ord också ;o)

    Ska genast fördjupa mig i det där och lära mig använda rätt.

    Och jag har inget emot att man säger åt mig när jag gör fel.... men komma med spydigheter som vissa går inte hem!

    Kram vännen!

    SvaraRadera
  11. Nu hittade jag sidan :o)
    Har sparat den på favoriter.
    Nu ska det pluggas de/dem ;o)

    Kraaam

    SvaraRadera
  12. Vad bra! :)
    Och som sagt, "dom" funkar också.

    Alltså, det känns onödigt att påpeka en sån sak :)
    Du har ju ett väldigt bra språk, det flyter bra och man lever sig in och det du skriver är det många som kan känna igen sig i.

    Kram! /hon som hittar stavfel och dylikt i stora svenska författares böcker.

    SvaraRadera
  13. Tror jag har liite mer koll nu efter att ha läst den där killens inlägg.

    Och du... jag har en vän... Mattias, han är också min skrivpolis. Jag glömmer ofta sista bokstaven. Tex skriver få när det ska vara får och tycke när det ska vara tycker och lite sånt!

    Du kan få bli min korrläsare sen vännen ;o)

    Kram

    SvaraRadera
  14. Haha, ja.. jag kan iallafall säga till om jag ser nåt :)
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Men GRATTIS!! Coolt!!
    Kram Louise

    SvaraRadera