Related Posts with Thumbnails

tisdag 8 december 2009

Vill ha...

...riktig vinter nu. Den där krispiga kylan som inte är rå och biter en ända in i märgen. Inget mer regn och grått och trist väder. Nu vill jag ha VINTER! Vit snö som gör att det blir ljusare ute. Snö som knastrar under skorna när jag går första morgonpromenaden med hunden. Inga mer vattenpölar och skitig asfalt som gör min hund till en blöt och skitig grådaskig hårig massa på fyra ben som inte längre alls är vit.

För just det där med morgonpromenader vill jag bli bättre på. Nu har jag ju den där tiden att göra morgnarna till de där mysiga stunderna jag inte tyckte jag hann innan.
Gå upp i tid, gå en lång promenad med hunden, komma hem och göra en riktigt god frukost, äta i lugn och ro framför tv:n eller läsa en tidning. Nu hinner jag ju det utan att behöva tänka på att jag har en butik som ska öppnas kl tio. Jag är ju ledig! Det enda jag måste se till att göra bara är att komma upp i lite vettig tid. Hur svårt kan det vara?

I morgon börjar jag. Så får det bli...

1 kommentar:

  1. Det finns ju sämre sätt att få starta dagen med en långpromenad och efterföljt av en frukost :)

    Ha en bra tisdag...

    SvaraRadera