Related Posts with Thumbnails

fredag 4 december 2009

Papper, papper...

...och åter papper! Idag blev det inget modemagasin till frukosten utan en hög av papper att gå igenom. Att bli arbetslös innebär en mängd olika papper och blanketter som ska fyllas i och har man varit egen företagare får man snällt fylla i allt själv. Jag har ju liksom varit min egen arbetsgivare. Men jag kan lova att hur jävla noga man än är så är det alltid något som ska kompletteras så att utbetalningen av a-kassan dröjer ytterligare

Det här känns skitkonstigt men jag kan som sagt stå ut eftersom jag vet att jag snart har en ny butik att ta hand om. Det får vara värt att fylla i en massa skitpapper för att få vara lite ledig några månader.

Känns på något sätt lite orättvist att jag faktiskt kan njuta av att få vara arbetslös när jag vet vilken ångest det innebär för många. För mig är det här bara en välbehövlig lång semester. Får väl intala mig att jag är värd det efter tre år utan någon riktig ledighet.

Nä.. nu är det duschen Vill ju inte missa tåget!

5 kommentarer:

  1. Haha, precis så är det ju. Man ska ALLTID komplettera även fast man tycker att man inte kan ha missat något.

    SvaraRadera
  2. du ska ju inte ha dåligt samvete alls :) du är värd att vara ledig. har du fått nå krav på att söka jobb?
    kram :)

    SvaraRadera
  3. Anna> Ja jag bara väntar på att få något papper hem om att jag glömt något. Sen tar det väl evighet innan första utbetalningen kommer.
    Kram

    Nostalgia> Inte krav direkt. Hon förstod väl att de inte behöver lägga så mycket energi på mig eftersom snart jag ska öppna nytt. Men bara lugn, snart kommer det väl något krav att jag ska flytta till Jockmock för att söka nåt jobb i den lokala korvkiosken där!

    Kram

    SvaraRadera
  4. tänkte att eftersom du vet vad du ska göra.. så borde de nöja sig med det. helt sjukt annars. men ja, de är ju rätt sjuka.

    SvaraRadera
  5. Nostalgia> Ja jag hoppas de nöjer sig med det och jag sa också att jag ska jobba lite i butiken i stockholm.

    SvaraRadera