Related Posts with Thumbnails

tisdag 8 december 2009

Kaffe...

...är det jag behöver och längtar efter just nu.
Det blev ingen jätterunda med hunden på morgonen. Somnar man efter klockan två på natten kan man inte inbilla sig att man ska komma upp i vettig tid. Så det blev den gamla vanliga rundan.

Ännu en ledig dag att förbruka och på schemat står inget speciellt mer än att jag har en klass step/styrka i kväll. Har bjudit in min gamla svägerska på en fika på facebook så vi får väl se om hon nappar. Saknar henne faktiskt ibland. Det är alltid det som är tråkigast när det blir slut med någon, man saknar inte bara den personen utan alla människor runt omkring som man har stått nära.

Vissa av de människorna jag stått nära i gamla relationer har jag fortfarande kvar i mitt liv. Ett gammalt ex från gymnasiet tex, hans mormor träffar jag fortfarande när jag är hemma och hälsar på och hon blir alltid så glad när man kommer. Då får man dricka kaffe i sådana där tunna kaffekoppar de hade förr och äta hennes hembakta kakor. Gud så gott. Får nog se till att hinna med att hälsa på henne när jag är hemma över julen.

Själv har jag inga sådana där tunna kaffekoppar så nu blir det kaffe i min vanliga kaffemugg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar