Related Posts with Thumbnails

tisdag 22 december 2009

Sugen!

Förr om åren när jag jobbade som säljare var jag trött på julmaten redan i november. Det var julbord efter julbord med alla kunder som bjöd, företaget jag jobbade på och minst ett med familjen som skulle hinnas med.
För mig som är vad man säger här hemma i blekinge "grätten" känns det ofta meningslöst att behöva gå på alla dyra julbord eftersom jag i stort sett äter köttbullarna och inget mer. Man borde få betala efter hur mycket man äter för det är knappast lönsamt för mig.

Men eftersom jag varken har den typen av jobb eller bo nära familjen så blir det inga julbord för min del längre och just nu är jag grymt glad för det för nu börjar jag bli rejält SUGEN!!!
Här hos mamma står just nu hennes sambo i köket och gör julgodis och bara doften av seg knäck får mig att gå i taket. Jag börjar längta efter choklad, knäck, nötter och köttbullar känns som jag skulle kunna sätta i mig ett dussin av just nu. Längtar efter prinskorv och ägghalvor och rödbetssallad och hur mycket jag längtar efter pappas frus ris a´la malta ska vi bara inte prata om. I hela mitt liv och ett antal grötintag har jag ALDRIG någonsin smakat en gröt så god som hennes. Med massa grädde och skivad apelsin.

Jag längtar efter vörtbröd med skinka och senap. Prickigkorv och tjocka skivor med leverpastej. Vill smälla i mig en hel Aladinkartong själv och dricka litervis med julmust. Vill dricka kaffe med mandelmusslor och lussebullar. Glögg och pepparkakor som ser ut som grisar och ännu mera hemgjort julgodis!

Guuud ge mig julmat NUUUUUU!!

2 kommentarer:

  1. Imorgon är det dax!! FROSSA!!!! :oD

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Är det opassande att önska sig henne på bilden i julklapp..?

    SvaraRadera