Related Posts with Thumbnails

fredag 18 december 2009

En runda på stan...

...med lunch som Mattias bjöd på och kaffe på maten med världens godaste pepparkaksbollar till som cafeägaren bjöd på för att jag är gammal butiksägare i gallerian.

Köpte mig en ny mössa för det får man aldrig för mycket av. Tyvärr syns inte den stora garnbollen på bilden som sitter mitt uppe på huvudet.
Jättefin men halsduken till hade jag inte råd med just nu.

Blev en fin julklapp till personen som finns i mitt hjärta också. Hoppas bara jag får tillfälle att ge honom den.

Det blir en oglamorös fredag för mig. Städa, tvätta och annat trist som måste göras innan jag lämnar stugan för att fira julen borta.

Fick en trevlig överraskning också när det ringde på dörren och hyresvärden stod utanför med systemets julglögg och hembakta pepparkakor. Clementin är årets smak. Någon som smakat och tycker den var god?

God kväll så länge...

2 kommentarer:

  1. Jag har haft en flaska hemma länge nu men inte testat den ännu. Har dock hört från några som gillade den iaf. Hade varit ypperligt att testa i helgen om jag varit ledig. Är ingen stor glöggälskare men vill testa ändå. Ah, du tvättar och står i du med? Roligare hade man ju kunnat ha det, eller hur?

    SvaraRadera
  2. Nä, men jag vann en då vi lottade ut all sprit som blev över efter förra veckans sjöslag till julfest!

    Jag fick ingen bib men väl en årgångsglögg :o)

    SvaraRadera