Related Posts with Thumbnails

torsdag 24 december 2009

Dan före dan...

Förutom att jag dragits med en bulltande huvudvärk har kvällen varit mysig.
Tillbringat den hos min pappa med mina systrar och min lilla systerson.

Äntligen fick jag äta julmaten jag längtat så efter. Hade hållt mig hela dagen så jag skulle vara ordentligt hungrig men ändå var jag proppmätt efter några stackars köttbullar och prinskorvar. Men inget, och då menar jag inget kan hindra mig från att sleva i mig pappas frus ris á la malta. Det är fan den som är bäst med hela julen.

Syrran hade gjort julgodis också så det var jag ju så klart också tvungen att mula in.
Slutade med att jag låg som en strandad säl i en av vilfotöljerna med magen i vädret.

Pappa tog fram gitarren och spelade och sjöng med oss. Jag minns inte när han gjorde det sist och det var verkligen jätte mysigt.


I alla år sen vi var små har pappa gjort en julklappsjakt åt oss som vi har på julaftons morgon. Hur stora vi än är så är det svårt att sluta så även i år fick vi honom till att göra det.

På morgonen när vi går upp så ligger det en lapp någonstans med en ledtråd som leder till nästa lapp och till slut så hittar man fram till sin lilla julklapp.
Det har varit lite olika varianter och ibland har vi fått gå ut och pulsa i snön för att hitta nästa ledtråd. Men det är alltid lika roligt att försöka lösa gåtorna.

Nej..nu är det sovdags. Behöver ju vara pigg och allert i morgon för att klara gåtorna

God natt..

2 kommentarer:

  1. Jamen det där är ju helt fel taktik ;=) Ska du orka äta mycket kan du inte "svälta" dig innan för då krymper magsäcken.

    Nåväl, det finns ju ett antal dagar till som man kan svulla på...ha ha ha.

    GOD JUL på're !
    /Douglas

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig tradition! God Jul!

    SvaraRadera