Related Posts with Thumbnails

torsdag 31 december 2009

Nyårsförberedelsen...

...är nog i full gång överallt. Raketer som ska inhandlas, champagnen ska kylas och mat i överflöd till alla tre och femrätters middagar som ska bjudas på. Klänningar som ska fixas, håret ska rullas och fluffas, slipsen och flugan ska knytas och barnen ska tvättas i öronen och pappa måste raka hakan. Mamma nöjer sig med benen och själv skiter jag i allt vad rakning heter för ingen ska klappa på mig ändå så om jag sticks värre än en igelkott är skit samma.

Mina förberedelse är inga storslagna saker utan jag städar mitt hem och tvättar så jag har rena trosor och strumpbyxor den stora kvällen till ära.

Jag är inte på humör. Har inte varit på humör de senaste två veckorna och att jag inte få kyssa Honom på tolvslaget gör mig inte gladare men jag kommer ha det bra med mina underbara vänner även om kyssarna uteblir.

Vi har pratat i telefon och vi är ganska överens om att vi behöver träffas och prata. Behöver nog bara få vara nära igen och känna den där värmen från varandras kroppar. Då behövs inte så många ord. Jag är trött på att gå omkring och känna så här som jag gör så jag behöver få ro. Inte för jag vet vad som ska ge mig ro men jag behöver nog bara få svar. Fast egentligen vet jag inte vilka frågor jag vill få svar på heller. Det är bara något i min mage som säger att så här vill jag inte fortsätta känna.

Kan det aldrig bara vara lätt...

2 kommentarer:

  1. jag känner lite så också. jag vill ha svar. fast jag vet inte på vad, o jag vet egentligen inte om jag vill veta heller.
    för mig skulle det kanske vara lättast om han sa nej, inte mer. så jag kunde släppa. men han vill inte säga det, o då blir det svårt.
    nej, det är fan aldrig lätt!

    gott nytt år på dig, hoppas 2010 blir bästa året hittills :D kram.

    SvaraRadera
  2. Nostalgia> Ja ibland önskar jag att jag kunde släppa för att slippa vara ledsen så ofta.
    Men man vet ju liksom inte, det kanske måste vara lite svårt för att det ska bli bra SEN!!

    Ja du jag blir aldrig klok...

    Massa kramar Jennie!

    Gott nytt år!

    SvaraRadera