Related Posts with Thumbnails

tisdag 1 december 2009

Första lediga dagen...

PETTIWOMAN 2008
... är snart till ända och jag har i alla fall fått det viktigaste gjort. Man kanske kan tro att det är att träffa mina underbara vänner och även om det är viktigt för mig så var det inte det som var det viktigaste idag. idag har arbetsförmedlingen fått äran att ha mig på besök. Inskrivning som om det vore första dagen i skolan och det gick ju enkelt och smärtfritt. Det är bara det att jag nästan skäms för att säga det och jag vill inte vara nedvärderande på något sätt men nog fan känner man sig som andra klassens medborgare av att behöva vistas i deras lokaler. Det ligger något i luften som får en att nästan känna att man ska behöva be om ursäkt för att man är där. Tack gode gud att jag bara är på genomresa i arbetslöshetens värld. Men jag förstår om man tappar tron på sig själv när man hamnar i den situationen och jag lider med alla de som ska behöva gå igenom en sådan fas i sitt liv och vara tvungna att ta sig dit och ta sig igenom allt vad det innebär.

Min första lediga dag har jag fått tillbringa med en del av mina bästa vänner också. Först frukost hos Azita, sen fika med Magnus och det hela avslutades med lunch tillsammans med Jesper och Azita. Sen handlade jag lite nytt julpynt så jag kan göra lite julfint här hemma. Så i morgon kommer hela dagen bestå av storstädning.

Sen kan julen komma när den vill...

5 kommentarer:

  1. Storstädning låter kul, kommer du hem till mig och gör en sådan också? :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. INTI> Jag förväntar mig att när jag kommer på besök hos dig så ska det vara kliniskt rent ;o)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tss, vi är lika du och jag. ;)

    SvaraRadera
  4. INTI> Antar att du menar lika slarviga :o)

    SvaraRadera
  5. Du är inte slarvig ,du är bara bekväm sötis och du hade helt enkel inte tid:0)

    SvaraRadera