Related Posts with Thumbnails

söndag 20 december 2009

Tågresan...

..hemåt Blekinge börjar närma sig. Men jag börja ana oråd. Tydligen får man inte ha hund i sovkupen och med tanke på att jag bokat en sådan eftersom jag åker nattåget och vill SOVA så kommer det kännas grymt retsamt om jag måste SITTA hela resan i en annan vagn!

Att min hund är liten och allergivänlig håller säkert inte som argument för jag vet hur tjuriga de där konduktörerna brukar vara. Kanske jag kan stoppa ner honom i väskan och gömma honom inne på toaletten tills de kollat biljetterna.
Åhhh vad sur jag blir... Vill inte sitta i en upplyst vagn hela natten och få knöka ihop mig som en ostbåge och vakna stup i kvarten när folk ska av och på.

Kan bli en trevlig resa känner jag...


3 kommentarer:

  1. fast det finns ju folk som är rädda för hundar. oavsett hur små de är.
    sa du inte till när du bokade att du skulle ha hunden med? :)

    jag har suttit hela vägen till luleå en gång, tog tolv timmar. i samma vagn som ett handbollslag. (14-åriga tjejer)det var inte så kul, de sov ju aldrig!

    SvaraRadera
  2. Nostalgia> Jag bokade på nätet och tryckte i rutan för hund men tydligen var jag inte uppmärksam att det inte gällde sovvagnen.

    Jo det är ju klart att det finns folk som är rädda för hundar men det finns ju andra platser för hund så det är ju konstigt att det inte finns sovkupe för hundar.
    Nu löste det sig ju ändå :o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. jo.. då borde det finnas sovkupé för det också ja :)

    bra, hoppas resan gått bra o att du slapp snarkande skåningar :p kram.

    SvaraRadera