Related Posts with Thumbnails

torsdag 17 december 2009

Vemod, ångest...

...oro och en stor klump i magen är vad jag känner just nu. Jag mår dåligt av att inte veta hur saker och ting kommer bli. Blir orolig och ledsen när jag inte kan få det stöd jag behöver.

Det är så nära nu och hade jag bara fått den sista hjälpen jag behöver hade jag sluppit ha en sån natt igen jag hade inatt. Där ångesten gnager i mig och jag får en panikattack för jag inte ser någon ände eller slut.

Bekymmer med att det inte finns pengar just nu är en sak. Snart kommer min stämpling igång och jag har extrajobb att ta om jag vill men det är tankarna på min framtid som oroar mest.
Och allt beror endast på EN persons åsikter och tankar om mitt val. Jag behöver hjälp och stöd, inte ord som gör mig ledsen och får mig att tvivla på mig själv.

Vad har jag att välja på? Att våga chansa och riskera lite för att vinna. Våga göra något jag faktiskt tror på och som jag VET kommer bli bra eftersom jag har så stor möjlighet att påverka och styra själv som jag inte kunnat hittills
Det är osäkert att vara egen och man vet aldrig om pengarna ska räcka men vad är alternativet?
Strunta i allt och bli arbetslös? Leva på stämplingen men i alla fall veta att det kommer in pengar varje månad? Vem kan tycka att det är ett bra alternativ när jag faktiskt är beredd att satsa och våga chansa på något jag faktiskt tror på?

Jag blir tokig. Det går runt i huvudet på mig och jag vet snart inte längre vart jag ska vända mig. Mina vänner erbjuder sig min hjälp men min stolthet säger NEJ.

Det enda jag vill just nu är att få ett avslut på det här så jag kan slappna av och fokusera framåt. Det är bara små små pusselbitar som ska på plats men med det behöver jag hjälp! Sista biten nu och målet är så nära men just nu är jag bara ledsen och frustrerad och tankarna styr mot att ge upp.

Var finns de där räddande änglarna när man behöver de?

3 kommentarer:

  1. Ja det är en bra fråga. Personligen kan jag nog inte bidra med så mycket mer än att skänka en tanke. Men jag hjälper gärna till om jag kan på något sätt.

    SvaraRadera
  2. Änglarna svarar inte på feghet, egoism, hjärtlöshet, lögner osv.

    SvaraRadera
  3. Sebastian> Din tanke räcker mer än väl!
    Tack

    Kram

    Patrik> Tack till dig också!

    Kram

    SvaraRadera