Related Posts with Thumbnails

lördag 26 december 2009

Mellandagsrean från helvetet!

Så här glad ser jag ut trots all trängsel bland reagalna människor som sliter och drar i de stackars plaggen och med panik i ögonen förbrilt letar efter det ultimata klippet.

Jag får nästan panikångest när vi kommer in i den totalt knökfulla gallerian och får armbåga mig fram och överallt i butikerna ligger kläder i stora högar på golven till min butiksarbetande mammas fasa. Helst skulle hon vilja börja plocka upp kläderna från golvet och hänga tillbaka de på sina galgar men jag lyckas hindra henne och får henne att ignorera det och kliva över de istället.

Min lillebror borde få medalj så tålmodig han är med oss två shoppingtokiga grävlingar. Han sitter utanför omklädningsrummet och väntar när mamma provar och mannekängar för honom och han kommer med små kommentarer om plaggen hon prövar. Han följer snällt med i alla butiker vi drar runt honom i utan att så mycket som yppa ett pip eller ens frågar om vi inte är klara snart.
Inte många killar i 20-årsåldern som skulle stått ut med en sån tripp med syrran och morsan. Eller vilken kille över huvud taget?

Om det blev något handlat?
Nej knappast.
Mina stackars 200 kr som jag fick i julklapp låg kvar på samma ställe i plånboken när vi åkte hem.
Just nu är det shoppingförbud för min del!!!

Snyft...

7 kommentarer:

  1. Var ungefär lika här i Gävle, så jag nöjde mig med en lunch och sen promenera hem igen....

    SvaraRadera
  2. Sebastian> Förstår det.
    Men åhh vad jag längtar hem till Gävle nu :o(

    Kram

    SvaraRadera
  3. I Bollnäs hade de två affärer öppna och kläderna var inget att slåss över.
    Men det var ju värt att kolla iaf, det kan ju finnas ett kap bland de där högarna =)

    SvaraRadera
  4. Petra.
    Valbo Köpcentrum var mellandagsreahelvetets epicentrum idag.
    Också.
    Men jag å barnen spenderade endast 15 minuter där.
    Det var nog.


    kram

    SvaraRadera
  5. K> Hahaha ja man vet aldrig! Dumt att chansa och låta bli att kolla ;o)

    Kramaren> Jasså du försökte i alla fall ge det en chans, inte illa :o)

    Kram på er!

    SvaraRadera
  6. Jag undviker rean, tänker att det inte är värt att svettas o trängas o sen ändå bara hitta för små storlekar eller för stora!

    O så är det ju roligare med vårgrejerna som kommer om ett par veckor ;o)

    SvaraRadera
  7. Smurfan> Ja nu är det alla vårkläderna man ska sukta efter nu när man precis fått vintergarderoben klar.
    Faan det tar aldrig slut :o(

    Kram

    SvaraRadera